למרות אזהרות המשטרה: מתפרעים ירדו לרציפים - נוסע עצר רכבת עם בלם חירום

במסגרת "יום השיבוש", במהלכו מתקיימות הפגנות ומחאות רבות נגד הרפורמה המשפטית, פורעים רבים ירדו לרציפי תחנות הרכבת על אף הפצרות המשטרה: "מדובר בסכנת חיים ברורה" | נוסע הפעיל את בלם החירום ברכבת ליד חדרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/23 17:00 כט בתמוז התשפג | עודכן בתאריך 18/07/23 18:23

למרות אזהרות המשטרה: מתפרעים ירדו לרציפים - נוסע עצר רכבת עם בלם חירום
הפגנות בתחנת תל אביב השלום נגד הרפורמה, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

מתנגדי הרפורמה המשפטית יצאו היום (ג') ליום שיבוש נוסף, שכולל הפגנות וחסימות כבישים ברחבי הארץ, ו- 28 מפגינים נעצרו, מתוכם 8 בתחנות הרכבת ההגנה והרצליה. בשעות האחרונות מפגינים התאספו בתחנות הרכבת ברחבי הארץ במטרה לשבש את תנועת הרכבות. 8 חשודים נוספים נעצרו לאחר שניסו לרדת לכביש 20 דרום דרומית למחלף השלום.

"מדובר בסכנת חיים ברורה"

למרות הנחיות המשטרה שלא לרדת לרציפים, מפגינים רבים פרצו את המחסומים המשטרתיים והביאו לסגירתה של תחנת הרכבת חוף הכרמל. בנוסף מפגינים רבים ירדו לרציפי תחנת תל אביב השלום, שערי התחנה נסגרו. שוטרי מרחב איילון עצרו 6 חשודים בתחנת רכבת ההגנה ת"א. החשודים חיכו במבואה של תחנת הרכבת ובתזמון ירדו לרציפים וחסמו את דלתות הרכבת, כוח המשטרה שהיה במקום זיהה את ההתארגנות, עצר אותם מיד והרכבת המשיכה בנסיעה.

נוסע ברכבת בסמוך לחדרה עצר את תנועת הרכבת באמצעות הלם החירום ונעצר על ידי המשטרה. כאמור במהלך המחאה בתחנות הרכבת ההגנה נעצרו 8 מוחים בחשד להפרת הסדר.

החשודים בתחנת רכבת ההגנה

החשודים בתחנת רכבת ההגנה צילום: דוברות משטרה

נזכיר כי החל משעות הבוקר פועלת משטרת ישראל כדי לאבטח את המחאות ולשמור על הסדר הציבורי. עם תחילת המחאות בתחנות הרכבת, השוטרים  בשטח הונחו לא לאפשר ירידה לרציפים. "מדובר בסכנת חיים ברורה ומתפקידינו לשמור על שלומם וביטחונם של האזרחים. אנו שבים וקוראים למוחים לפעול באחריות ולהשמע להוראות השוטרים בשטח", נמסר מטעם המשטרה. עוד נאמר: "במידה וגבולות החוק יפרצו- המשטרה תאלץ להשיב את הסדר על כנו בכל האמצעים העומדים לרשותה".

הפגנה נגד הרפורמה המשפטית בתחנת רכבת תל אביב השלום, בניגוד להנחיות המשטרה

הפגנה נגד הרפורמה המשפטית בתחנת רכבת תל אביב השלום, בניגוד להנחיות המשטרה צילום: Chaim Goldberg/Flash90

מהבוקר נרשמו מספר אירועים חריגים. בין השאר, מתפרע בצומת העוגן שבר על ראשו של שוטר החשד מוט של דגל ועוכב לחקירה בחשד לתקיפת שוטר. מוקדם יותר, נהג מונית שנסע בצומת הפיל בתל אביב, שם נערכת הפגנה, יצא לעבר המפגינים עם אלה בידו ולאחר מכן חזר לרכבו. תאונת דרכים טרגית: בכביש 531 סמוך לרעננה מפגינה נפצעה קשה מפגיעת רכב. האישה, כבת 40, פונתה לטיפול רפואי עם חבלה רב מערכתית.