ועדת חוקה לא עוצרת: כך מתקדם חוק צמצום עילת הסבירות

במקביל להפגנות נגד הרפורמה ברחבי הארץ, בוועדת חוקה נמשך מרתון לאישור חוק צמצום עילת הסבירות: הלו"ז המלא לחקיקת החלק הראשון ברפורמה המשפטית

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/07/23 12:30 כט בתמוז התשפג

ועדת חוקה לא עוצרת: כך מתקדם חוק צמצום עילת הסבירות
רוטמן, , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מרתון בוועדת חוקה: אתמול (ב') בערב החל בוועדת חוקה שלב הצגת ההסתייגויות נגד חוק צמצום עילת הסבירות על ידי חברי האופוזיציה. חברי האופוזיציה נימקו את 27 אלף ההסתייגויות שהגישו במשך כל הלילה והם צפויים להמשיך ולהציג את ההסתייגויות עד היום בשעה 16:00. 

הלילה: שוב דיון בוועדת חוקה

אחרי 19 שעות של הצגת הסתייגויות, בשעה 16:00 תיפתח המליאה לזמן קצר ולאחר מכן תתכנס ועדת חוקה שוב ותתחיל להצביע על ההסתייגויות, הליך שצפוי להימשך כ-10 שעות, בסופו יצביעו חברי הכנסת על החוק עצמו והוא יסיים את הכנתו בוועדת חוקה, לקראת אישורו הסופי במליאה בתחילת השבוע הבא. 

ממלא מקום יו"ר ועדת החוקה, ח"כ חנוך מילביצקי, התייחס במהלך הדיון המרתוני לדיווחים על שינוי נוסח נוסך החוק ברגע האחרון: "מזכיר הממשלה מסר לי שלא מתוכננים מעבר לנוסח שנדון פה שינויים נוספים. אם יקרה, מה שלא סביר שיקרה, ותהיה איזו הסכמה בין ראשי הקואליציה למנהיגי המפלגות שלכם לגבי נוסח, אז יהיה אפשר להביא אותו. כל עוד זה לא יקרה, הנוסח הזה, הוא הנוסח שאנחנו מתקדמים איתו". ,

כהנא: "דברים כאלה עושים רק בהסכמה רחבה"

חה"כ מתן כהנא |

חה"כ מתן כהנא | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ מתן כהנא אמר בדיון: "אני מאמין שצריך לתקן את האיזון בין הרשויות. כשהייתי שר לשירותי דת, ניסיתי לתקן את מערכת שירותי הגיור לפי ההסכם הקאוליציוני, אבל החלטתי שדברים כאלה עושים רק בהסכמה רחבה. אתם לעומת זאת, אפילו לא נותנים לדמיין מה יקרה כשכל חוקי המהפכה יעברו, כי אתם עושים את זה כל יום. לדרעי יש בעיה עם הבחירות לרבנות הראשית? משנים את החוק. דרעי רוצה שחבר שלו ייבחר לראשות טבריה, מחוקקים חוק פרסונלי. לא אהבתם את תוצאות הבחירות ללשכת עורכי הדין? משנים את החוק".