איחוד בדרום: הסיבה ששטחי המועצה יסופחו לעיר באר שבע

לאחר המלצת מנכ"ל משרד הפנים והוועדה הגיאוגרפית במשרד, חתם השר ארבל על הצו שיחבר את המועצה התעשייתית נאות חובב לשטחי העיר באר שבע. המהלך ייכנס לפועל בשנת 2025. ארבל: "לחזק את עיריית באר שבע כעיר מטרופולין"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 18/07/23 09:54 כט בתמוז התשפג

איחוד בדרום: הסיבה ששטחי המועצה יסופחו לעיר באר שבע
באר שבע, תספח את נאות חובב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הפנים משה ארבל חתם בסוף שבוע האחרון (יום ה') על שיוך המועצה התעשייתית נאות חובב לעיר באר שבע, מהלך שיבשיל עד לשנת 2025. ההחלטה הגיעה בעקבות המלצת מנכ"ל המשרד רונן פרץ והמלצות הוועדה הגאוגרפית דרום, שדנה בנושא בחינת מעמדה המוניציפאלי של מועצה תעשייתית נאות חובב, כולל שינוי גבולות ושימור חלוקת ההכנסות הקיימת היום לרשויות השכנות.

אחת משתי המועצות מקומיות התעשייתיות היחידות בארץ

נאות חובב הינה אחת משתי מועצות מקומיות תעשייתיות יחידות בארץ, אשר הוקמה כאיזור תעשייה בהחלטת ממשלה, שמטרתה הייתה לרכז מפעלים מזהמים. בשנת 1989 על הקמת מועצה מוניציפאלית תעשייתית, שכוללת כיום בתחום שיפוטה את פארק התעשייה נאות חובב (לשעבר רמת חובב), את גבעת שמן ותחנת הכוח רמת חובב המצויות ממזרח לפארק התעשייה, וכן את אזור התעשייה רמת בקע (ממזרח לכביש 40), המיועד לאיוש על ידי חברת אלביט.

אחד המפעלים בנאות חובב

אחד המפעלים בנאות חובב צילום: CC BY-SA 3.0, אדמה מכתשים, wikipedia

לפני קבלת ההחלטה, קיימה הוועדה הגיאוגרפית דרום דיונים מקצועיים ושמעה את כל הגורמים הנוגעים בדבר, החל מרשויות מקומיות ואזוריות, מפעלים וחברות הפועלות בנאות חובב ובבאר שבע ועד למשרדי הממשלה הרלוונטיים. המלצת המנכ"ל אף כללה העברת שטח ללא שיפוט ושטחים ממועצה אזורית רמת נגב לתחום שטח עיריית באר שבע בסך כולל של כ-3,800 דונם.

השר משה ארבל |

השר משה ארבל, איחוד בדרום | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

איך יחולקו ההכנסות?

בכל הנוגע לחלוקת ההכנסות המועצה, ההחלטה שהתקבלה היא שהחלוקה תימשך כפי שנקבע עוד בנובמבר 2020, כאשר באר שבע תיכנס בנעליה של המועצה המקומית התעשייתית נאות חובב ותהיה זכאית להכנסות שהועברו אליה.

השר ארבל הדגיש את הצורך "לחזק את עיריית באר שבע כעיר מטרופולין, הפועלת ונדרשת לטובת המרחב כולו" והוסיף כי "יסייע לנו בחיזוק הנגב, בצמצום פערים ובשיפור איכות החיים של התושבים. לצד שמירה על איתנותן של הרשויות המקומיות" מנכ"ל המשרד רונן פרץ הוסיף: "משרד הפנים יוודא ויעשה את כל הנדרש כדי לוודא את המשך פיתוחו של אזור התעשייה".