636 יחידות דיור: אושרה התחדשות עירונית בשכונה הדתית של העיר הדרומית

התוכנית כוללת 636 יחידות דיור, 1,550 מ"ר עבור מבני ציבור, 4,090 מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה ו-5.2 דונם של שטחים פתוחים. כדי שהפרויקט יהיה כלכלי, הקצתה רשות מקרקעי ישראל שטח של 10 דונם לטובת קרקע משלימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/23 13:02 כח באדר התשפג

636 יחידות דיור: אושרה התחדשות עירונית בשכונה הדתית של העיר הדרומית
הדמיה- שכונת חב"ד קריית מלאכ, צילום: לאה שניאור אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה דרום, בראשות עודד פלוס, החליטה להפקיד תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת חב"ד בקרית מלאכי. התוכנית שביוזמת משרד הבינוי והשיכון, הינה על שטח כולל של כ-30 דונם והיא ממוקמת בפינת הרחובות שדרות בן גוריון ויגאל הורוביץ. התוכנית כוללת 636 יחידות דיור שיוקמו ב-7 מבנים חדשים: מגדל בן 27 קומות והיתר בני 10 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-127 יחידות דיור יוקמו עבור דירות קטנות.

שטחים פתוחים ושביל להולכי רגל 

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת 1,550 מ"ר עבור מבני ציבור, 4,090 מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה ו-5.2 דונם של שטחים פתוחים. כמו כן, התוכנית מחזקת את הרשת העירונית וההליכתיות באמצעות חיבור רחוב ירושלים השלמה לשדרות בן גוריון, הוספת חזית מסחרית בקומת הקרקע לאורך שדרות בן גוריון, קביעת בינוי מלווה רחוב במתחם והוספת שביל להולכי רגל. 

שכונת חב"ד קריית מלאכי

שכונת חב"ד קריית מלאכי צילום: לאה שניאור אדריכלים

בנוסף, בהחלטתה קבעה הוועדה כי יש לערוך סקר חברתי, קיום ליווי חברתי לדיירים הקיימים. בעת גיבוש מתווה התכנון במתחם, ערך הקרקע באזור היה נמוך, ולפיכך נדרשו פתרונות משלימים על מנת ליצור התכנות כלכלית לתכנון. הוחלט בהסכמת רשות מקרקעי ישראל לכלול שטח של 10 דונם מצפון כקרקע משלימה צמודת דופן בהתאם להחלטת מועצת מקרקעי ישראל. יש לציין כי כיום מצויים במתחם 153 יחידות דיור ב-6 מבני מגורים בני 4 קומות שיפונו לטובת הפרויקט החדש. 

הרחבה של היצע הדיור לקהילת חסידי חב"ד

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף בירך על ההחלטה, "התוכנית תביא להתחדשות של כלל השכונה, תרחיב את היצע הדיור לקהילת חסידי חב"ד ותאפשר קליטה של תושבים חדשים. התושבים ייהנו משדרוג פני השכונה ומאיכות חיים". התוכנית נערכה על ידי משרד לאה שניאור אדריכלים.