"לשלול את קיומם של חייזרים": ההסתייגויות ההזויות של האופוזיציה

יו"ר וועדת חוקה, שמחה רוטמן חשף חלק מ-27 אלף הסתייגויות ההזויות שהגישו חברי הכנסת מהאופוזיציה על ביטול עילת הסיברות | בין ההסתייגויות: במקום המילה "דתי" יבוא "מכיל" ולשחק במשחקי ילדים פעמיים בשבוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/23 15:53 כח בתמוז התשפג

"לשלול את קיומם של חייזרים": ההסתייגויות ההזויות של האופוזיציה
וועת חוקה בכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת חוקה החלה את דיוניה הבוקר (ב') כאשר יו"ר הוועדה, חבר הכנסת שמחה רוטמן הודיע כי הוועדה תצביע על ההסתייגויות שהגישו חברי האופוזיציה לחוק צמצום עילת הסבירות. מדובר ב-27 אלף הסתייגויות שהגישו באופוזיציה על מנת לעכב כמה שניתן את ההצבעות בוועדה. בתוך כך, רוטמן פרסם בעמוד הפייסבוק שלו חלק מהסתייגויות ההזויות שהגישו חברי הכנסת מהאופוזיציה על ביטול עילת הסיברות.

בין ההסתיגויות ההזויות שהגישו חברי האופוזיציה: לחנך אנשים לכבות אורות כאשר הם יוצאים מהחדר, לאסור צריכת שוקולד במקומות ציבוריים, במקום המילה "דתי" יבוא "מכיל", לשלול את קיומם של חייזרים מחוץ לארץ לכדור הארץ, לחייב אנשים לקפוץ על רגל אחת תוך הליכה על מדרכות, לשחק במשחקי ילדים פעמיים בשבוע ועוד.

רוטמן הציע הצעה לחברי האופוזיציה וסורב: "זה מראה שאין לאופוזיציה שום נכונות לפשרה"

בפתח הדיון בוועדת חוקה, הציע חבר הכנסת רוטמן לאנשי האופוזיציה הצעה, לפיה יגיעו להסכמה על ההסתייגויות בתמורה לדיון מעמיק בוועדה, אך סורב. רוטמן אמר: "אני מודה לחברי האופוזיציה על היושרה ועל הודעתם שלא יסכימו לכל פשרה בעניין החקיקה, כפי שהבהירו חה"כ סגלוביץ ואלהרר. לכן הגשת ההסתייגויות היא רק סימן להתנהלות האופוזיציה לכל אורך הדיון - היעדר נכונות לנהל דיון מהותי".

רוטמן, התחיל את ההצבעה על ההסתייגויות

רוטמן, התחיל את ההצבעה על ההסתייגויות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"גם במהלך החוק הקודם חוק יסוד השיפטה שעסק בוועדה לבחירת שופטים שהוכנסו בו שינויים רבים לפני הקריאה השניה והשלישית הוצגה הסתייגות על ידי סיעת המחנה הממלכתי ויש עתיד ומיד כשהיא התקבלה על ידי הוועדה חברי האופוזיציה משכו אותה. זה מראה שאין לאופוזיציה שום נכונות לפשרה" אמר.