ההודעה החריגה של הליכוד: מעריכים את גנץ

בפתח ישיבת הסיעה של המחנה הממלכתי, ביקש גנץ מלוחמי צה"ל להמשיך ולהתייצב בצבא, זאת על רקע הקריאות לסרבנות. בליכוד חיזקו את דבריו: "מעריכים את ההתייצבות של שלושה רמטכ"לים לשעבר- נגד הסרבנות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/23 15:18 כח בתמוז התשפג

ההודעה החריגה של הליכוד: מעריכים את גנץ
גנץ, מוותר על המועמדת שלו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

 יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, פנה היום (ב') בפתח ישיבת הסיעה בכנסת לראש הממשלה נתניהו ושאל אותו מדוע, "התנתק מהעם". עוד קרא גנץ ללוחמי צה"ל להמשיך ולהתייצב להגנת המדינה כשיקראו לכך, זאת על רקע הקריאות לסרבנות. "שבוע לפני תשעה באב, אני מבקש להיזכר ולהזכיר מה הביא לחורבן הבית בעבר. הנהגה שהייתה מושחתת, מפולגת, מנותקת מהעם, וקנאית. לא רק על שנאת חינם חרבה ירושלים", פתח ואמר.

גנץ גינה את הסרבנות, בליכוד פרגנו

כאמור, יו"ר המחנה הממלכתי יצא גם נגד הסרבנות: "אני מבקש לפנות לאחיי הלוחמים - אני מבין מאוד את כאבכם, הלב שלכם במקום הנכון. אני קורא לכם למרות הקושי והפחד העצומים: המשיכו בשליחות ובמאבק על המדינה הזו, והמשיכו להילחם עבורה גם מול אויבינו. המשיכו לעמוד על המשמר - ברחובות, ובקוקפיט, בג'נין ובקפלן. יחד נשמור, ויחד נתקן". בתגובה, מסרו בליכוד: "מעריכים את ההתייצבות של גנץ ואייזנקוט ולפניהם של אשכנזי- שלושה רמטכ"לים לשעבר- נגד הסרבנות שמאיימת על ביטחונם של כל אזרחי ישראל".

מחאת אחים לנשק, למצולמים אין קשר לכתבה.

מחאת אחים לנשק, למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: Shir Torem/Flash90

"ליבך נאטם לעם ישראל"

ח"כ בני גנץ פנה לנתניהו: "איך אינך שומע את זעקת מחצית מהעם? וגם אם אינך מסכים - איך אינך ער לפחדים, לאנשים ששואלים את עצמם אם יוכלו לגדל פה את ילדיהם?", עוד המשיך ואמר, "איך עיניך רואות את הטייסים, הלוחמים מכל יחידות השדה, ואנשי המודיעין שהקדישו ומקדישים את חייהם למען המדינה, אנשים שאתה מכיר אותם ואת פועלם כל כך טוב - איך זה שליבך לא יוצא אליהם?"

גנץ קרא לנתניהו להזמין ללשכתו את מתנגדי הרפורמה, וטען כי המצב הביטחוני בישראל המורכב ביותר מאז מלחמת ששת הימים: "האתגרים אדירים, בגבולותינו והרבה מעבר להם. המצב המדיני שלנו והברית שלנו עם ארה"ב נמצאת במשבר". עוד המשיך ואמר,"הימים האלו מביאים אותי למסקנה כואבת שליבך נאטם לעם ישראל".