סקר הרדיו קובע: הישראלים מעדיפים את תחנות הרדיו האזוריות

רדיו 103, רדיו חיפה, רדיו גלי ישראל זוכים לנתח האזנה גבוה מנתח האזנה לגלי צה"ל באזורים בהם הם משודרים. במגזר החרדי, תחנות הרדיו האזוריות מובילות  על התחנות הארציות

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/23 13:19 כח בתמוז התשפג

סקר הרדיו קובע: הישראלים מעדיפים את תחנות הרדיו האזוריות
שידורי רדיו, אילוסטרציה , צילום: shutterstock

הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו פרסמה היום (ב') את תוצאות סקר שיעורי האזנה לרדיו הארצי והאזורי שנערך בחודשים פברואר עד מאי 2023. על פי ממצאי הסקר, נתח ההאזנה לרדיו האזורי גבוה במרבית האזורים מנתח ההאזנה לחלק מהתחנות הארציות. מהממצאים עולה, כי רדיו 103, רדיו חיפה, רדיו גלי ישראל זוכות לנתח האזנה גבוה באזורים בהם הם משודרים והם מדורגים במקום השני לפני גלי צה"ל. רדיו ירושלים מדורג במקום השני בנתח האזנה באזור ירושלים בשווה לגלי צה"ל.

תוצאות הסקר מביאות לידי ביטוי באופן ייחודי את יחס החשיפה ונתח ההאזנה בין הרדיו האזורי לרדיו הארצי, בהתאם לאזורים שונים בארץ. הסקר, שנערך על ידי מכון "מדגם" בראשות מנו גבע, כלל 6,418 מרואיינים מקרב האוכלוסייה בישראל, בגילאי 18 ומעלה בפיזור ארצי ואזורי. הסקר בוחן הן את שיעור החשיפה (אחוז המאזינים לשידורי רדיו הרדיו מקרב כלל האוכלוסייה) והן את נתח האזנה (אחוז המאזינים לתחנת רדיו מבין כלל המאזינים).

גלי ישראל מובילה באזור יהודה ושומרון 

לרדיו 103 FM נתח ההאזנה של 11% באזור גוש דן והוא מוביל על גלי צה"ל (8%) ואחרי כאן ב' (14.4%). כמו כן, כלל תחנות הרדיו האזוריות בגוש דן זוכות לנתח האזנה של 39%, גבוה מתחנות הרדיו של גלי צה"ל (33%) ותחנות הרדיו של תאגיד השידור (27%). רדיו חיפה ממוקם שני בנתח ההאזנה (10%) באזור הכרמל והמפרץ, כשלפניו כאן ב' (13%) ואחריו גלי צה"ל (10%). 

לרדיו גלי ישראל נתח ההאזנה של 8.2% באזור יהודה ושומרון, לכאן ב' (11.3%) ולאחריו גלי צה"ל (6.4%). כמו כן, כלל תחנות הרדיו האזוריות ביהודה ושומרון זוכות לנתח האזנה של 43.2%, גבוה מנתח האזנה לתחנות הרדיו של גלי צה"ל (32.8%) ותחנות הרדיו של תאגיד השידור (23.2%).

כאן 11

כאן 11 צילום: שי אפשטיין

רדיו ירושלים מוביל 

רדיו ירושלים, זוכה לנתח האזנה של 8.8% בירושלים רבתי כמו גלי צה"ל. לכאן ב' נתח של 15.2%. כמו כן, כלל תחנות הרדיו האזוריות בירושלים רבתי זוכות לנתח האזנה של 38%, גבוה מנתח האזנה לתחנות הרדיו של גלי צה"ל (30%) ותחנות הרדיו של תאגיד השידור (31%).

גלצ

גלצ צילום: Omer Fichman/Flash90

תחנות המוזיקה הפופולריות מושמעות יותר מתחנות המוזיקה הארציות 

גם בז'אנר של תחנות המוזיקה, רבות מתחנות הרדיו האזוריות ממוקמות בנתחי ההאזנה לפני תחנות ארציות אחרות. כך למשל, תחנות המוזיקה הפופולאריות ECO99 (12.2%) ורדיוס (7.6%), זוכות לנתחי האזנה גבוהים יותר מתחנות המוזיקה הארציות כאן גימל (7.5%) וכאן 88 (%3.9) באזור השרון. 

קול חי משיגה את כאן מורשת 

הסקר בחן גם את נתח האזנה של קהלים שונים בקרב תחנות הרדיו האזוריות מגזריות, ביחס לתחנות הרדיו הארציות. כך תחנת הרדיו האזורית קול חי היא במקום הראשון בנתח האזנה באזור המרכז (12.2%) לציבור המסורתי־דתי־חרדי, לפני כאן מורשת הארצית (6.2%). גם רדיו קול ברמה מגיע למקום השני ושווה לשיעורי האזנה לכאן מורשת במרכז בקרב המגזר (6.2%).