הכירו את אנשי החינוך החדשים של מודיעין

המחזור השלישי של פרוייקט חלוצי ומשנה מציאות שמובילה עיריית מודיעין מכבים רעות יחד עם מכללת דוד ילין הגיע לסיומו, ובטקס מרגש הפכו הסטודטים לאנשי הוראה מן המניין. "הרווח כפול - לבוגרים ולתלמידים"

חדשות כיפה חדשות 16/07/23 12:26 כז בתמוז התשפג

הכירו את אנשי החינוך החדשים של מודיעין
עמיעד טאוב עם אנשי החינוך החדשים, צילום: יחצ

בטקס מרגש שהתקיים במכללת דוד ילין הפכו: ספיר מימוני, ירדן טלר, נופר שלומי, שוהם אולי, עידן ארליך וענבר האס כהן מסטודנטים לחינוך לאנשי הוראה מן המניין. מדובר במחזור השלישי של פרוייקט חלוצי ומשנה מציאות שמובילה עיריית מודיעין מכבים רעות ביחד עם מכללת דוד ילין ועמותת גוונים להכשרת סייעות וסייעים עם מודעות למוגבלות במערכת החינוך.

את הפרויקט החלוצי הזה מוביל המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק השירותים החברתיים, עמיעד טאוב, שהעביר בהנהלת העיר הצעה לשילובם של בעלי מוגבלויות במסגרות חינוך ותעסוקה ברשות ומאז בוגרים עם צרכים מיוחדים משתלבים כעובדי הרשות מן המניין.

עמיעד טאוב עם אנשי החינוך החדשים

עמיעד טאוב עם אנשי החינוך החדשים צילום: יחצ

את הפרוייקט הכולל לימודים של כשנה וחצי במכללה וליווי תעסוקתי, מובילה שירה מאור מטעם עמותת גוונים. את תכנית ההכשרה הייחודית בנו ד"ר סילביה שטיגליץ וד"ר אייל בלוך ממכללת דוד ילין ושותפים לפרוייקט ג'ורדנה שור, תושבת העיר ומנכ"לית עמותת "מיוחדים בחינוך" ואנשי עיריית מודיעין באגף משאבי אנוש בהובלת טלי נתנאל, הממונה על שילוב אנשים עם מוגבלויות ובאגף לשירותים חברתיים בהובלת צוות צרכים מיוחדים.

תהליך ההכשרה מתחיל בחצי שנה של למידה במסגרתה הצעירות והצעירים מתנדבים בתוך מערכת החינוך כדי לצבור ניסיון, ובשלב השלישי לאחר סיום הלימודים הם מתחילים לעבוד כאנשי חינוך מן המניין עם ליווי מלא.

עמיעד טאוב עם אנשי החינוך החדשים

עמיעד טאוב עם אנשי החינוך החדשים צילום: יחצ

המשנה לראש עיריית מודיעין, עמיעד טאוב: "עולם החינוך ככלל, ומודיעין בפרט, מרוויחים מכל איש חינוך מיוחד המשתלב במערכת החינוך העירונית, תוך שהוא מציב את האדם, הילד, לנגד עיניו. הרווח הינו כפול הן לבוגרים המגלים את יכולותיהם ויכולים להתקדם בחיים והן לילדים שלנו שנהנים מאנשי חינוך שדווקא בעידן של משבר חינוכי מגיעים לעולם החינוך מבחירה ועם כל הלב והיכולות ומעצימים את הילדים ואת הקהילה של בתי הספר והגנים בהם הם עובדים. תודה לכל השותפים המדהימים שלנו''.