ימים גורליים: ועדת החוקה תמשיך לקדם את צמצום עילת הסבירות

יו"ר ועדת החוקה, שמחה רוטמן, יחל בשעה 09:30 את הדיון האחרון על הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות. בקואליציה ינסו לאשר את הצעת החוק בקריאה שניה ושלישית בתחילת השבוע הבא: "הדיון יהיה הדיון האחרון לפני הפצת הנוסח להסתייגויות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/07/23 07:37 כז בתמוז התשפג

ימים גורליים: ועדת החוקה תמשיך לקדם את צמצום עילת הסבירות
יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן | , צילום: Chaim Goldberg/Flash90

יו"ר ועדת החוקה, חבר הכנסת שמחה רוטמן, הודיע לחברי הוועדה ביום חמישי, כי הדיון על הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות יתקיים הבוקר (א') בשעה 09:30 ויהיה האחרון לפני הפצת הנוסח להסתייגויות ומיד בסיומו יופץ הנוסח ויהיה ניתן להגיש את ההסתייגויות עד לשעה 07:00 בבוקר ביום שני. הקואליציה עושה מאמצים כדי שהחוק יאושר במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית בשבוע הבא, ולכל המאוחר עד סוף כנס הקיץ ב-30 ביולי.

עדיפות בסדר הדוברים לחברי הוועדה ולחברי כנסת שטרם התבטאו בנושא בוועדה

בהודעתו לחברי הוועדה כתב רוטמן כי גם בדיון שהתקיים ביום חמישי ובא בהמשך ליתר הדיונים בשבוע שעבר, נשמעו מומחים וחברי כנסת, כמו גם נציגי ארגונים ואזרחים. "הדיון היה ארוך וממצה וזיקק היטב את נקודות המחלוקת וההסכמה בעניין החוק".

לדבריו, "הדיון ביום ראשון יהיה הדיון האחרון לפני הפצת הנוסח להסתייגויות. בדיון יוכלו חברי הכנסת לסכם את דעתם בנוגע לחוק. מאחר ובניגוד לרוב דיוני ועדת החוקה, מגיעים חברי כנסת רבים וכדי למנוע אי נעימויות ותלונות אני מבהיר כי תינתן עדיפות בסדר הדוברים לחברי הוועדה, ולחברי כנסת שטרם התבטאו בנושא בוועדה, ככל שיגיעו".

"נוכל לחסוך עתירות מטורללות"

ביום שישי שאל רוטמן בטוויטר: "מה תעשו אם בית המשפט לא יוכל להתערב בהחלטות נבחרי ציבור בעילת הסבירות?", והשיב לעוקביו: "נוכל לתת פרסי ישראל למי שלא תומך בהחרמת האקדמיה הישראלית. נוכל למנוע כניסה של פעילי BDS לישראל. נוכל לחסוך עתירות מטורללות נגד המינוי של דן חלוץ לרמטכ"ל (קיבל נזיפה מכהני בג"ץ במסגרת ההליך על 'מכה קלה בכנף')".