התנ"ך בשבדיה לא נשרף, ישראל שוב בגמר: סיכום חדשות השבת

לאחר האישור שניתן בשבדיה לשרוף את התנ"ך מול השגרירות הישראלית, המתכנן נסוג מכוונתו. נבחרת ישראל עד גיל 20 בכדורסל העפילה לגמר אליפות אירופה | מודיעין: אב ירה בבנו החורג ורצח אותו

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/23 21:27 כו בתמוז התשפג

התנ"ך בשבדיה לא נשרף, ישראל שוב בגמר: סיכום חדשות השבת
תנ"ך, הצעיר חזר בו מכוונתו, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

כוונתו של צעיר שבדי ממוצא מוסלמי לשרוף את התנ"ך מול שגרירות ישראל במהלך השבת לא יצאה לבסוף אל הפועל לאחר שחזר בו מכוונתו לעשות זאת. הצעיר אחמד עלוש בן ה-32 אמר במהלך היום (שבת) לתקשורת המקומית והזרה כי לא התכוון באמת לעשות זאת ורק רצה למשוך תשומת לב.

"בתור מוסלמי, אני לא שורף ספרים" אמר לתקשורת תוך שהוא תוקף את שריפות ספרי הדת שנעשו בשבדיה. כזכור, לקראת האירוע שאושר בידי משטרת שבדיה בטענות של חופש הביטוי, יצאו מישראל קריאות רבות לממשל השבדי למנוע את האירוע החריג כאשר גם נשיא המדינה היה שותף לנסיונות למנוע את המקרה שלבסוף אכן לא קרה.

נמשך הקיץ החלומי

קיץ כזה לא היה לספורט הישראלי מעולם. לאחר ההצלחות האדירות של נבחרות ישראל הצעירות בכדורגל, שהגיעו לחצאי גמר אליפות העולם ואליפות אירופה, עתה גם הנבחרת הצעירה בכדורסל עם שא משלה. 

הנבחרת עד גיל 20, המשתתפת בימים אלה באליפות אירופה ניצחה את נבחרת בלגיה והעפילה לגמר אליפות אירופה שם תפגוש את המנצחת מבין נבחרות צרפת ויוון. בשורות חניכיו של המאמן אלעד חסין, בלט כוכב הנבחרת דני וולף עם 17 נקודות ו-18 ריבאונדים כאשר בסוף המשחק עוד קיבל מנוחה מהמאמן. כזכור, בשמינית הגנר ניצחה הנבחרת את ספרד וברבע הגמר את נבחרת גרמניה.

נבחרת ישראל, עשו היסטוריה

נבחרת ישראל, היסטוריה גם בכדורסל. צילום: עודד קרני

רצח מזעזע במודיעין

המשטרה עצרה היום תושב מודיעין בחשד שירה למוות בבנו סמוך לביתם. שוטרי תחנת מודיעין פתחו בחקירה עם קבלת דיווח על חשד לאירוע ירי, בו נקבע ע"י גורמי רפוֻאה מותו של תושב המקום כבן 20. שוטרים שהגיעו למקום עצרו לחקירה את האב החורג בחשד למעורבות, לצד איסוף אמצעי תיעוד בסביבת הזירה וממצאים פורנזיים ע"י חוקרי הזיהוי הפלילי. הרקע והנסיבות בבדיקה.