מחר בשבדיה: ספר תורה יישרף מול שגרירות ישראל

במסגרת "יום חופש הביטוי", מפגינים בשבדיה מתכננים לשרוף מחר ספר תורה וספרי קוראן מול בתי כנסת, מסגדים ושגרירויות זרות במדינה לאחר שקיבלו אישור רשמי מהמשטרה המקומית

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 14/07/23 10:52 כה בתמוז התשפג

מחר בשבדיה: ספר תורה יישרף מול שגרירות ישראל
צילום: shutterstock

אירוע מזעזע בשוודיה: לאחר שלוש בקשות רשמיות שהוגשו, משטרת שבדיה אישרה בשבוע שעבר למפגינים לקיים אירוע בו ספר תורה יישרף מול שגרירות ישראל בשטוקהולם. בתוך כך, מחר (שבת) צפויים המפגינים לשרוף ספרי תורה וספרי קוראן מול בתי כנסת, מסגדים ושגרירויות זרות במדינה במסגרת "יום חופש הביטוי".

צילום: shutterstock

נשיא ועידת רבני אירופה: "מעשה מתועב המזכיר תקופות חשוכות בהיסטוריה"

נציין כי נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט לההחלטה ואמר כי מדובר ב"מעשה מתועב המזכיר תקופות חשוכות בהיסטוריה המדממת של יבשת אירופה. במקום שבו שורפים ספרי קודש, ישרפו גם בני אדם. ממשלת שבדיה מצליחה לפגוע פעם נוספת ברגשותיהם של הקהילות הדתיות במדינה. לא נבליג על הפגיעה הזו. אנו בוחנים את כלל האפשרויות המשפטיות והפוליטיות בכדי לפעול נגד ההצעות המסוכנות הללו".

הרב פנחס גולדשמידט

הרב פנחס גולדשמידט צילום: אלי אטקין

נזכיר כי  זו אינה הפעם הראשונה שמקרה כזה מקבל רוח גבית במדינה, לאחר שבחודש ינואר האחרון נשרף ספר קוראן מול השגרירות הטורקית. הצעות  דומות עולות גם לגבי ספרי תורה שישרפו מול בית השגריר ומוסדות ציבור נוספים. באופן מפתיע, עמדת המשטרה המקומית היא שיש לאשר בקשות לשריפת ספרי קודש בשם חופש הביטוי.