אישה יצאה לריצת בוקר בגליל ושמעה זעקות - זה מה שהיא גילתה

אישה שיצאה לריצת בוקר ליד היישוב געתון שבגליל הצילה את חייו של אוח לאחר שראתה אותו מסובך בגדר תיל | רשות הטבע והגנים: "מודעות של אזרחים הנתקלים בחיות פצועות ומדווחים לנו היא מצילת חיים"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 14/07/23 08:40 כה בתמוז התשפג

אישה יצאה לריצת בוקר בגליל ושמעה זעקות - זה מה שהיא גילתה
צילום: מתן צימרמן

אישה שיצאה לריצה בשעות הבוקר המוקדמות ליד המושב געתון שבגליל המערבי שמעה צרחות, כשניגשה לראות במה מדובר ראתה אוח מסובך בגדר תיל כשמעליו חגים עורבים היא הזעיקה את רבש"צ הקיבוץ מתן צימרמן שפנה מיידית לחיבולנס של רשות הטבע והגנים ששלח למקום את עופר יעקב, פקח אזורי שלרשות הטבע והגנים. 

תיעוד החילוץ של האוח (עופר יעקב, רשות הטבע והגנים):

מודעות של אזרחים הנתקלים בחיות פצועות ומדווחים לנו היא מצילת חיים

עופר יעקב, פקח אזורי של רשות הטבע והגנים: "בעזרתו של מתן, רבש"צ הקיבוץ הגעתי לנקודה בה נתפס האוח בגדר התיל ונראה שהוא היה תקוע שם משעות לילה. האוח היה לחוץ מאוד ולקח כשעה להצליח להתקרב אליו מבלי לגרום לו לנזק נוסף, ולשחרר אותו מהתיל. לקחתי את אוח איתי, הוא קיבל מזון ושתיה וכעת מועבר לבית החולים לחיות בר בספארי להמשך טיפול. מודעות של אזרחים הנתקלים בחיות פצועות או במצוקה ומדווחים לנו היא מצילת חיים עבור חיות הבר ואנו מודים לכל אזרח ואזרחית המסייעים לנו ומעדכנים אותנו במידת הצורך".

צילום: מתן צימרמן

האוח העיטי הוא מין אוח שתפוצתו העיקרית היא באירופה ובאסיה והוא דורס הלילה הגדול ביותר בישראל. כמו מרבית העופות הדורסים הגורמים המאיימים על אוכלוסייתו הם התחשמלויות, הרעלות, ציד וחמיסת קינים, הרס ושינוי בתי הגידול. מזונו של האוח מגוון ואינו בוחל כמעט בשום טרף. בין היתר הוא צד ארנבים, צבים, עופות קטנים וקיפודים.