הצלמת שעוררה סערה מגיבה על תמונת התינוקת

לאחר שתמונת התינוקת היושבת על הכביש כחלק מההפגנות נגד הרפורמה הצליחה לעורר סערה ברשתות החברתיות ומחוץ להן, הצלמת לירון אלמוג מגיבה לראשונה, "תגידו, השתגעתם?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/23 11:17 כד בתמוז התשפג

הצלמת שעוררה סערה מגיבה על תמונת התינוקת
תמונת התינוקת שעוררה סערה, צילום: Liron Almog /Flash90

יום השיבוש הגדול של מתנגדי הרפורמה המשפטית הביא איתו לא מעט סיפורים, אך תמונה אחת הפכה לאחד השיאים המפוקפקים של היום. בתמונה שפורסמה, נראית תינוקת יושבת במעבר חציה ומנופפת בדגל כשמאחוריה שני אוטובוסים. התמונה גררה שלל תגובות ברשת כאשר רבים הזדעזעו מהשימוש בתינוקת וטענו שמדובר בהזנחה.

"הם בסך הכל רצו לצלם שנייה של 'המפגינה הצעירה בארץ חוסמת כבישים'"

לירון אלמוג, מי שצילמה את התמונה, בחרה להגיב בפוסט בחשבון האינסטגרם שלה. "באחת ההפגנות שהיתה אתמול בצפון תל אביב עמד לידי זוג מקסים עם בתם המתוקה", סיפרה, "הם בסך הכל רצו לצלם שנייה של 'המפגינה הצעירה בארץ חוסמת כבישים' תוך כדי שהיא יושבת על שמיכה וברקע אוטובוסים לא מונעים, ללא נהגים בצומת חסומה מעל שעה".

אלמוג כתבה כי ראתה בתמונה הזו משהו סימבולי, אך אנשים אחרים מיהרו לתקוף: "הזנחה, מי ההורים האלה, חסרת ישע, לא יכול להיות שזה אמיתי. תגידו, השתגעתם?". הצלמת הבהירה כי הילדה ישבה על שמיכה עבה למשך שנייה אחת, כשהוריה נמצאים במרחק מספר סמנטימטרים ממנה. 

"קיבלתי אתמול אינסוף טלפונים", שיתפה, "בשאלה האם זה פייק ניוז או לא והאם ההורים היו ליד הילדה. ברור שהם היו לידה. למה להכפיש סתם? למה לא להתרכז בקרע הקשה שנוצר בעם היפה שלנו, בימים הלא פשוטים פה, במציאות שלנו", והוסיפה בקשה, "בבקשה, פעם הבאה שיש ביקורת על הורות, חשבו עוד שנייה. בפרט אם אתם הורים".