תמונת התינוקת תעלה ביוקר? שר הרווחה הודיע: נפתחה חקירה

אחד משיאי יום המחאות של מתנגדי הרפורמה המשפטית הגיע בבוקר עם פרסום תמונתה של תינוקת יושבת על מעבר חציה כחלק מהמחאה. שר הרווחה הודיע בכנסת כי תיפתח חקירה בנושא

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 11/07/23 18:43 כב בתמוז התשפג

תמונת התינוקת תעלה ביוקר? שר הרווחה הודיע: נפתחה חקירה
תמונת התינוקת שעוררה סערה, צילום: Liron Almog /Flash90

יום השיבוש הגדול של מתנגדי הרפורמה המשפטית הביא איתו לא מעט סיפורים, אך תמונה אחת הפכה לאחד השיאים המפוקפקים של היום. בתמונה שפורסמה, נראית תינוקת יושבת במעבר חציה ומנופפת בדגל כשמאחוריה שני אוטובוסים. התמונה גררה שלל תגובות ברשת כאשר היו כאלה שאהבו את המסר בעוד אחרים הזדעזעו מהשימוש בתינוקת. אך יכול להיות שהתמונה סיבכה את הורי התינוקת כאשר שר הרווחה יעקב מרגי הודיע הערב (ג') מעל דוכן הכנסת כי הורה לפתוח בחקירה פנימית בתוך משרדו בנושא.

יעקב מרגי |

השר יעקב מרגי, תיפתח חקירה | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כאמור, השר מרגי עלה לדוכן הכנסת ואמר: "כשר הרווחה, היום התפרסם ברשתות החברתיות שהיה אקט של מחאה שהשתמשו בו באמצעות תינוקת או תינוק על מעבר חציה". מרגי הודיע על פתיחה בחקירה ואמר: "הנושא הזה הועבר לבדיקה מיידית וחקירה. יש גבולות גם למחאה, אם מישהו ניסה להגיד לנו השבוע שאין גבולות למחאה, אנחנו אומרים לו כן, יש גבולות למחאה".

השר מרגי מגיב לתמונת התינוקת: תיפתח חקירה צילום: ערוץ הכנסת

הפגנות נגד הרפורמה

הפגנות נגד הרפורמה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

דעות בעד ונגד - התמונה עוררה סערה

התמונה גרמה לשלל תגובות ברשת, בעד ונגד. העיתונאי רון נוטקין, צייץ נגד התמונה וכתב: "אולי כדאי להתחיל להנפיק רישיון להורות אם יש מי שמניח ככה תינוקת על הכביש". מנגד, העיתונאי בן כספית כתב כי "תמונת התינוק היא כמובן פוטומונטאז', נחשו מטעם מי", אולם בהמשך הסיר את הציוץ לאחר שהתברר כי התמונה אמיתית.