השיטפונות בהודו: 185 ישראלים מנותקי קשר, נציג מהמדינה יגיע לאזור האסון

כ- 88 בני אדם נהרגו עד כה בשיטפונות העזים שתקפו את צפון הודו|משרד החוץ בישראל מדווח כי מספר מנותקי הקשר הידועים למרכז מצב במשרד החוץ עומד כרגע על 185 איש| בחב"ד מרגיעים "התיירים נמצאים באיזורים גבוהים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/23 10:33 כד בתמוז התשפג

השיטפונות בהודו: 185 ישראלים מנותקי קשר, נציג מהמדינה יגיע לאזור האסון
השטפונות בהודו , צילום: shutterstock

בימים האחרונים, צפון הודו  - אחד האזורים האטרקטיביים על המטיילים הישראלים אחרי הצבא נשטף במים. גשמי המונסון שפוקדים את חצי היבשת מידי שנה, הכו באזור המתויר בעצמה חריגה - וגרמו להרס תשתיות וכבישים, מפולות אבנים וניתוק החשמל והמים. כאשר על פי דיווח של ה BBC לפחות 88 בני אדם מתו במדינת הימאצ'ל פראדש - בצפון הודו,  מאז החלו הגשמים בסוף החודש שעבר, בעוד שגם מדינות סמוכות כמו פנג'אב והאריאנה עדות להצפות קשות.

 

185 ישראלים בהודו מנותקי קשר

צפון הודו, מהיעדים האהובים על תרמילאים ישראלים עמוס בתיירים בעונה זו ונכון לעכשיו ישנם עשרות ישראלים מנותקי קשר, כאשר, על פי משרד החוץ בישראל מספר מנותקי הקשר הידועים למרכז מצב במשרד החוץ עומד כרגע על 185 איש.

בהנחיית שר החוץ אלי כהן, מנכ"ל משרד החוץ רונן לוי (מעוז) ממשיך בקיום הערכות מצב באופן שוטף, הכוללות את נציגי השגרירות בניו דלהי, המחלקה לישראלים בחו" ל, מרכז מצב ואגף אסיה והפסיפיק האמון על הודו על מנת לאמוד את הפעולות שננקטו עד כה ולפעול ליצירת קשר עם שאר מנותקי הקשר שעדיין נמצאים באזור שנפגע ממזג האוויר הקשה בימים האחרונים. 

שליח חב"ד במנאלי: "הפעם המונסון נמשך כמה שעות"

סגן שגריר ישראל בהודו אוהד נקש קינר, מסייר בשעות אלה במוקדי האסון באמצעות מסוק מיוחד שהושכר על ידי משרד החוץ. בסיוע השלטונות המקומיים וכלל נציגי חברות הביטוח הישראליות באזור מספק נקש קינר תמונת מצב מלאה על הנעשה לטובת יצירת קשר עם כלל הישראלים מנותקי הקשר.

שיטפונות בהודו בעקבות המונסונים, 2023

שיטפונות בהודו בעקבות המונסונים, 2023 צילום: shutterstock

בשיחה אמש (ד') עם "חדשות כיפה" מספר הרב שניאור קופצ'יק, שליח חב"ד בדרום דלהי, אשר נמצא כעת בארץ ומפעיל חמ"ל כדי להעביר עדכונים למשפחות המודאגות בישראל, כי, "כל שנה יש חסימות של כבישים, מפולות סלעים, זה דברים שקורים, ומטיילים ישראלים נתקעים בדרכים לפעמים שעות או אפילו 24 שעות בגלל כביש שנחסם כתוצאה ממפולות בוץ", ויחד עם זאת מדגיש: "הגשמים שירדו היו חריגים בצורה משמעותית ביחס לשנים קודמות". עוד תיאר: "הדרכים כמובן נפגעו. דרך של שעתיים אנשים עשו במשך 14 שעות עד שהגיעו למקום עם קליטה ועדכנו שהם בסדר".

השיטפונות בהודו, 2023

השיטפונות בהודו, 2023 צילום: shutterstock

"ככל שהמונסון הלך וגבר הנהרות החלו לקצוף ולגעוש"

שליח חב"ד במנאלי שבצפון הודו, הרב חגי מגן, תיאר גם ל "חדשות כיפה" את המצב: "במוצאי השבת האחרונה התחיל לרדת גשם מאוד חזק, מונסונים. בדרך כלל זה גשם שנמשך שעה-שעתיים ונגמר. הפעם המונסון נמשך כמה שעות, לילה שלם - כמעט יום או אפילו יומיים", הסביר: "וככל שהמונסון הלך וגבר הנהרות החלו לקצוף ולגעוש, והתשתיות בהודו לא כל כך חזקות בפרט באזור הצפון, אז כבישים החלו להישבר וכמובן גם חשמל ומים נותקו".

החשמל והאינטרנט יחזור ונשמע מכולם ומכל המכרים שהכל בסדר

הרב מגן, הרגיע בדבריו ואמר: "אזורים מתויירים כמו מנאלי וקאסול נמצאים בהרים מאוד גבוהים, אז גם אם יש גשמים כבדים הם בד"כ זורמים הלאה וההצפות מצטברות רחוק יותר", וסיכם: "מחכים שתכף ומיד הקשר יחזור, החשמל והאינטרנט יחזור ונשמע מכולם ומכל המכרים שהכל בסדר".