המתיחות בצפון: בחיזבאללה חותרים ללחימה

המתיחות בגבול הצפון מול חיזבאללה נמשכת. על פי דיווח חיזבאללה חותרים למספר ימי לחימה מול צה"ל, שנכון לעכשיו לא מעוניין בהסלמה, אולם על פי גורם ביטחוני בכיר: ""שעתו תגיע, ולא בעתיד הרחוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/23 08:27 כד בתמוז התשפג

המתיחות בצפון: בחיזבאללה חותרים ללחימה
כוח צה"ל בכפר רג'ר, גבול לבנון, צילום: Ayal Margolin/Flash90

בשבועות האחרונים המתיחות בגבול לבנון מסלימה. בעוד צה"ל מנסה למנוע מהאירוע להתפתח, ארגון הטרור חיזבאללה מנסה למתוח את החבל כמה שיותר, אם זה באמצעות הצבת אוהלים בשטח ישראל, ניסיונות לחבל בגדר המערכת ואף חדירה לתוך שטח ישראל. נזכיר כי רק לפני מספר ימים שיגרו פעילי חיזבאללה טיל נ"ט לעבר ישראל. 

על פי רון בן ישי מ ynet, חיזבאללה חותרים למספר ימי לחימה מול צה"ל, ולכן ממשיכים בביצוע הפעולות המתריסות הללו. הסיבה לכך, לדבריו, קשורה לפוליטיקה הפנים-לבנונית ומגיעה על רקע המשבר הכלכלי המתמשך של שכנתנו בצפון, ורצונו של נסראללה לשפר את מעמדו בזירה הפוליטית הלבנונית. 

גבול לבנון, אירוע חריג

גבול לבנון, המתיחות נמשכת צילום: David Cohen/Flash90

"שעתו תגיע, ולא בעתיד הרחוק"

עוד על פי הדיווח, בישראל לא מעוניינים, מסיבות שונות, בלחימה בגבול ולכן נמנעים מהסלמת העימות בהר דב. אולם גורם בכיר אמר ל- Ynet כי, "שעתו תגיע, ולא בעתיד הרחוק". מה שמרמז כי לחימה של ממש לא ירדה מהפרק.

גם גלנט התייחס אתמול למתיחות, והעביר מסר דומה: "אנחנו הרתענו פעילים באמצעים לא קטלניים ונמשיך לעמוד על משמר ביטחונה של מדינת ישראל. כל מי שינסה אותנו, יקבל תשובה, יש לנו הרבה מה לעשות ואנחנו נדע לעשות את מה שצריך בזמן המתאים", אמר שר הביטחון.

"אם ישראל תפעל נגד האוהלים שהוקמו מעבר לקו הכחול זה לא יעבור בשתיקה"

מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה נשא אמש נאום לציון 17 שנה לפרוץ מלחמת לבנון השנייה. בנאומו התייחס נסראללה למתיחות הביטחונית המתמשכת בגבול בין שתי המדינות, בין היתר בעקבות העימות סביב האוהלים שהקים ארגון הטרור מעבר לקו הכחול בהר דב.

"אם ישראל תפעל נגד האוהלים שהוקמו מעבר לקו הכחול זה לא יעבור בשתיקה", איים נסראללה, "זו אדמה לבנונית וחובה שתהיה בידי לבנון בכל מחיר וזו אחריות של חיזבאללה לעשות זאת. גם את אדמותינו בכפר רג'ר נחזיר בשיתוף פעולה עם ממשלת לבנון. ההרתעה הישראלית נשחקה ואולם אין שחיקה בשחצנות הישראלית. ישראל ממשיכה להפר את הריבונות הלבנונית".