בעקבות סערת ארנון סגל - במשרד הבריאות מבהירים: "לא מתערבים"

משרד הבריאות הגיב לסערה סביב בחירתו של העיתונאי ארנון סגל לתרום כליה עבור יהודי ומבהיר כי הוא אינו מתערב בשיקול הדעת שלו: "לתורם הזכות להחליט למי הוא מעוניין לתרום ואת זהות התורם"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 12/07/23 19:54 כג בתמוז התשפג

בעקבות סערת ארנון סגל - במשרד הבריאות מבהירים: "לא מתערבים"
צילום: Nati Shohat/Flash90

ארנון סגל, עיתונאי ואחיו של הפרשן עמית סגל, שיתף אתמול (ג') כי תרם כליה. בכתבה שהתפרסמה בנושא באתר "ynet", סיפר סגל כי התנאי לתרומת הכליה היה שתינתן ליהודי בלבד. האמירה של סגל עוררה סערה ברשת. בתוך כך, משרד הבריאות פרסם הודעה בו הוא מתייחס לסוגיה ומבהיר כי הוא אינו מתערב בשיקול הדעת וברצונו של התורם.

"אין יכולות להתערב בשיקול הדעת וברצון התורם"

"הערך העליון במערכת הבריאות הוא ערך החיים", פתח משרד הבריאות את תגובתו, "אנו רואים חשיבות בהצלת חיים ללא הבדל דת, גזע, מין מגדר או כל הבדל אחר. בישראל תורמים יהודים לערבים וערבים ליהודים, ללא תלות בדת, אלא על בסיס הצורך להציל חיי אדם. כל אדם הנכנס למערכת הבריאות משיל מעליו את הזהות החברתית, הדתית או השבטית שלו והוא רק אדם - מטופל או מטפל. 

ארנון סגל

ארנון סגל צילום: בידינו

כאמור, במשרד הבהירו כי הם לא מתערבים בבחירתו של התורם למי לתרום. "בתרומה מן החי, כאשר החיבור וההקצאה בין התורם לנתרם לא נעשים על ידי המרכז להשתלות לתורם הזכות להחליט למי הוא מעונין לתרום ואת זהות התורם (לבן משפחתו, מכרו, שכנו וכו'). התורם והנתרם עוברים ועדת הערכה של המרכז הלאומי להשתלות, שמטרתה לבדוק את הכשירות הבריאותית והנפשית של התורם והנתרם ולבדוק שהתרומה הינה אלטרואיסטית לחלוטין, אך אל הוועדה מגיע התורם לאחר שבחר את הנתרם שהוא מעוניין לתרום לו ולמרכז אין יכולות להתערב בשיקול הדעת וברצון התורם".