ארנון סגל תרם כליה - העיתונאי תקף: גזענות

העיתונאי ארנון סגל עבר ניתוח לצורך תרומת כליה, אך הצהיר שהתנאי לכך היה שתינתן רק ליהודי. אורי משגב, עיתונאי הארץ, תקף: "כך מנרמלים גזענות במסווה של אלטרואיזם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/23 10:37 כג בתמוז התשפג

ארנון סגל תרם כליה - העיתונאי תקף: גזענות
אורי משגב, צילום: Flash90

רק אתמול (ג') דיווחנו כי ארנון סגל, עיתונאי ואחיו של הפרשן עמית סגל, שיתף את עוקביו בטוויטר כי הוא הצטרף לרשימת תורמי הכליה, ופרסם תמונה מבית החולים לאחר הניתוח שעבר. "בשעה טובה זכיתי אתמול להצטרף לרשימה ההולכת ומתארכת של החבר'ה הטובים - תורמי הכליה מארגון מתנת חיים", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

"כך מנרמלים גזענות במסווה של אלטרואיזם"

בכתבה שהתפרסמה בנושא באתר "ynet", סיפר סגל כי התנאי לתרומת הכליה היה שתינתן ליהודי בלבד. "התנאי היחיד שלי היה שהכליה תלך ליהודי", אמר, "זה העם שלי, וזו הקהילה שלי". עיתונאי "הארץ", אורי משגב, נחשף לכתבה והגיב בחשבון הפייסבוק שלו, "כך מנרמלים גזענות במסווה של אלטרואיזם", כתב, "היחצ של בילינסון עובד שעות נוספות, העיתונאי שהוא רופא בעצמו מתפייט ומפאר את תהליך התרומה וההשתלות", והוסיף באירוניה, "חצי מהכתבה מתבסס על ראיון עם מנהל מחלקת ההשתלות, שהוא ערבי רחמנא ליצלן".

משגב, שחתום בעצמו על כרטיס אדי (המצהיר על נכונות לתרומת איברים אחרי המוות), תהה בפוסט, "איך זה היה מתקבל לו הייתי מצהיר שהתנאי שלי לתרומה הוא שאיברי לא יושתלו בגופם של חרד"לים, מתנחלים או ביביסטים?".