"מקווה שיועמדו לדין": כוכב הרשת הגיש תלונה נגד הורי התינוקת

כוכב הרשת ועורך הדין, רז עטיה הגיש תלונה במשטרה נגד ההורי התינוקת שחסמה את הכביש במסגרת המחאות נגד הרפורמה המשפטית: "אעשה כל שביכולתי, על מנת שימצו איתם את מלוא חומרת הדין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/23 16:55 כג בתמוז התשפג

"מקווה שיועמדו לדין": כוכב הרשת הגיש תלונה נגד הורי התינוקת
צילום: Liron Almog /Flash90

התמונה שהסעירה את המדינה: תמונה ובה פעוטה יושבת על שמיכת תינוקות, המונחת על מעבר חצייה באמצע הכביש ובידה דגל ישראל כחלק מהמחאה נגד הרפורמה, הצליחה להסעיר אתמול (ג') את הרשת. חלק מהגולשים טענו כי מדובר בפייק מצד תומכי הרפורמה וחלק הביעו זעזוע וביקרו בחריפות את המפגינים. בתוך כך, כוכב הרשת עורך הדין, רז עטיה הגיש היום נגד ההורים תלונה במשטרה בגין נשיאת קטין במהלך הפגנה ושימוש בו כאמצעי לחסימת כביש. 

"אני מקווה שבני הזוג שהניחו את התינוקת שלהם על הכביש, ייחקרו ויועמדו לדין. אני הגשתי נגדם תלונה במשטרה ואעשה כל שביכולתי, על מנת שימצו איתם את מלוא חומרת הדין", אמר עטיה בעמוד הטיקטוק שלו.

צפו בדבריו של עו"ד רז עטיה:

@razatia_law

האם ההורים שהניחו את התינוקת שלהם על הכביש ייענשו?!????

♬ צליל מקורי - עורך דין רז עטיה

שי ניצן: "הורים שישתמשו בילדיהם להפגנות - יועמדו לדין"

עו"ד עטיה הסתמך על דבריו של המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים לשעבר, עו"ד שי ניצן שקבע בזמן ההתנתקות כי הורים נושאי ילדים בהפגנה יועמדו לדין. "במקרים שבהם אגב הפרות סדר או התנגדות לפינוי מסכנים הורים או אנשים אחרים האחראים לקטינים, ילדים קטינים, לרבות פעוטות, או משתמשים בהם כאמצעי למניעת מעצרם או למניעת פינויים, יש לפתוח בחקירה נגד ההורים או האחראים, בחשד לביצוע עבירה של 'הפרת חובת הורה או אחראי' לפי סעיף 337 לחוק העונשין, תשל"ז-1977", כתב ניצן לד"ר יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה הלאומית לשלום הילד.

שי ניצן, במוקד הביקורת

שי ניצן, במוקד הביקורת צילום: Miriam Alster/FLASH90

עוד כתב ניצן כי "למען הסר ספק יובהר, כי אדם האוחז תינוק או פעוט, יש לראותו כ'אחראי לקטין' לעניין הנחיה זו, מכח סעיף 322 לחוק העונשין. במידה ויאספו ראיות להעמדה לדין לפי עבירה זו, הרי שככלל, העניין הציבורי יחייב העמדה לדין".