מלחמה באירופה

פרסום ראשון רב שמקורב לפוטין נפגש עם שרים בכנסת

בעיצומה של המלחמה באוקראינה, רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר, המקורב לנשיא ולדימיר פוטין, הגיע לכנסת ונפגש עם שרים וחברי כנסת מהקואליציה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 12/07/23 15:50 כג בתמוז התשפג

רב שמקורב לפוטין נפגש עם שרים בכנסת
צילום: מפלגת נעם

בעיצומה של המלחמה באוקראינה, רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר, המקורב לנשיא ולדימיר פוטין הגיע היום (ד') לכנסת ונפגש עם השרים משה ארבל ועמיחי שיקלי. בנוסף, הרב פגש את סגן השר אבי מעוז וחבר הכנסת שמחה רוטמן. 

צילום: מפלגת נעם

חבר הכנסת מעוז הממונה על לשכת הקשר נתיב קיבל סקירה מקיפה מהרב לזר על מצבה של יהדות רוסיה, ועל הדרכים בהן פועלים רבני הקהילות השונות על מנת לחשוף את יהדותם של האנשים וקירובם לחיי היהדות. כמו כן, שוחחו על החשיבות הגדולה בקירוב הקהילה היהודית ברוסיה לשמירת קשר עם מדינת ישראל מדינת הלאום של העם היהודי.

הרב לזר עם נתניהו ב2018

הרב לזר עם נתניהו ב2018 צילום: Kobi Gideon/GPO

הרב שסירב לתמוך במלחמה הוכרז ברוסיה "סוכן זר" - ותקף

נזכיר כי בשבוע שעבר, נשיא ועידת רבני אירופה הרב פנחס גולדשמידט, אשר כיהן כרב הראשי במוסקבה במשך 30 שנה ועזב אותה לאחר שסירב לתמוך בפלישה הרוסית לאוקראינה, הוכרז בסוף השבוע כסוכן זר על ידי משרד המשפטים הרוסי.

נלחם עבור העגונות

הרב פנחס גולדשמידט צילום: אלי איטקין

במסמך רשמי שהפיץ משרד המשפטים הרוסי, נטען שהרב פנחס גולדשמידט הפיץ מידע כוזב על ההחלטות שהתקבלו על ידי הרשויות הציבוריות של הפדרציה הרוסית ומדיניותה והתנגד למבצע הצבאי המיוחד באוקראינה, נכתב במסמך של משרד המשפטים. הפעם האחרונה שהממשלה הרוסית הכריזה על רב  כאויב הפדרציה הרוסית, היה בתקופת סטאלין כאשר הוא החליט לעצור את הרב הראשי במוסקבה הרב יהודה לייב מדליה שלאחר מכן נרצח על ידו.