גלנט: "הפסקת ההתנדבות של משרתי מילואים - מסוכנת ופוגעת בצה"ל"

ברקע הקריאות המתרבות לסרבנות, נשא שר הביטחון נאום לציון 50 שנים למלחמת יום כיפור והביא מסר ברור נגד הסרבנות: "פוגעת בביטחון ישראל" | לאחר השיחה עם מפקד חיל האוויר, טייסי המילואים קיבלו הנחיה חדשה - דברו עם המפקדים לפני שתדברו עם התקשורת

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 11/07/23 20:47 כב בתמוז התשפג

גלנט: "הפסקת ההתנדבות של משרתי מילואים - מסוכנת ופוגעת בצה"ל"
גלנט, נגד סרבנות, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

ברקע יום השיבוש והתגברות ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית, מתגברות גם הקריאות לסרבנות בקרב משרתי המילואים בצה"ל. הערב (ג') נפגשו 500 טייסי חיל האוויר על מנת להכריע בשאלה: איך להגיב להמשך חקיקת הרפורמה המשפטית. 

הדברים מגיעים גם לאחר פגישתם של מפקד חיל האוויר תומר בר עם קבוצת טייסים במילואים בה טענו כי "נשבענו לשרת את הממלכה ולא את המלך". מפקד החייל ענה לטייסים ואמר כי אסור לשנות את מודל השירות בחיל האוויר, קודם כל תודיעו למפקדים ואז לתקשורת.

המסר של גלנט נגד הסרבנות

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט נאם הערב במהלך הטקס לציון 50 שנה למלחמת יום כיפור וניצל את האיורע על מנת להעביר מסר ברור בנוגע לסרבנות. "הקריאות הנשמעות בימים אלו לעידוד סרבנות ולהפסקת ההתנדבות של משרתי מילואים מאיימות על אחדות השורות  מסוכנות ומהוות פרס לאויבנו" אמר גלנט.

תומר בר בטקס

האלוף תומר בר. צילום: דובר צה"ל

"אני קורא לאנשי הציבור מימין ומשמאל" הוסיף, "השאירו את הפוליטיקה מחוץ לצבא. הסרבנות פוגעת בצה"ל, הסרבנות פוגעת במערכת הביטחון, הסרבנות פוגעת בביטחון ישראל. צה"ל הוא כלי המגן המקנה חיים למדינת ישראל, על כולנו לגנות סרבנות או קריאות לסרבנות ולזכור היטב לכולנו גורל אחד, אנשים אחים אנחנו צהל הוא הצבא של כולנו צבא הגנה לישראל".