הרב קיבל תואר "סר" ממלך אנגליה - ישיבת ההסדר בירכה: "בוגרנו"

רבה של בריטניה הרב אפרים מירוויס קיבל תואר אצולה מהמלך צ'ארלס. בישיבת "הר עציון" בירכו את הרב שלמד בעברו בישיבה: "ברכות לרבה הראשי של אנגליה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 11/07/23 22:25 כב בתמוז התשפג

הרב קיבל תואר "סר" ממלך אנגליה - ישיבת ההסדר בירכה: "בוגרנו"
הרב מירוויס בטקס ההענקה, צילום: Office of the Chief Rabbi

רגע מרגש נרשם היום (ג') בקהילה היהודית באנגליה, כאשר רבה של המדינה, הרב אפרים מירוויס קיבל מהמלך צ'ארלס תואר "סר" בטקס חגיגי בארמון המלוכה. בעמוד הטוויטר של הרב נכתב: "היום, הוד מעלתו המלך הכתיר את הרב הראשי כאביר מפקד מסדר האימפריה הבריטית בטקס שנערך בטירת וינדזור".

בישיבה בירכו את הרב

בישיבת "הר עציון" הגיבו לקבלת התואר וכתבו בעמוד הפייסבוק שלהם ברכות לרב מירוויס, בוגר הישיבה וכתבו: "'חָזִיתָ אִישׁ מָהִיר בִּמְלַאכְתּוֹ לִפְנֵי מְלָכִים יִתְיַצָּב', ברכות לרבה הראשי של אנגליה, בוגרנו הרב סר אפרים מירוויס (76') לרגל קבלת תואר אבירות, מהמלך צ'ארלס השלישי, מלכה של הממלכה המאוחדת". בישיבה ציינו גם את ילדיו של הרב שגם הם בוגרי הישיבה.

הרב "סר" אפרים מירוויס

הרב "סר" אפרים מירוויס צילום: Office of the Chief Rabbi

בעבר, שיתף הנסיך הארי על שיחה שהתקיימה עם הרב של אנגליה לפני 20 שנה. "ישבנו ודיברנו עם הרב הראשי של לונדון, זה השפיע עליי עמוקות".  כתיקון למעשה, החליט הארי להיפגש עם ניצולי שואה. "נסעתי לברלין ודיברתי עם ניצול שואה. יכולתי להתעלם מזה ולהמשיך הלאה וכנראה לחזור על אותן טעויות, אבל למדתי מזה", אמר הארי.