תמונת התינוקת שעוררה סערה - אמיתית או פייק?

תמונה קשה בה נראית תינוקת שחוסמת כביש חשופה לשמש - כשמעליה מיתמרים שני אוטובוסים, עוררה סערה ברשתות החברתיות. הדעות היו חצויות - האם מדובר בחוסר אחריות אמיתי, או פייק שפעילי ימין הלבישו על השמאל? | בררנו וגילינו - זו התשובה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/23 13:49 כב בתמוז התשפג

תמונת התינוקת שעוררה סערה - אמיתית או פייק?
המסגור תמונת התינוקת שעוררה סערה - אמיתית או לא?, צילום: Liron Almog /Flash90

בעקבות אישור חוק ביטול עילת הסבירות בקריאה ראשונה בכנסת, הוכרז היום "יום שיבוש", ואלפי מתנגדי רפורמה יצאו לרחובות כדי למחות - בחלק מן המקרים תוך חסימות כבישים והפרות סדר. בתוך כך, תמונה אחת שהופצה ברשתות החברתיות עוררה סערה. בתמונה נראית תינוקת כבת שנתיים יושבת לבדה בשמש הקופחת, בלב מעבר חציה ועם דגל בידה, כשמעליה מיתמרים שני אוטובוסים גדולים.

אמנם רבים מהמגיבים הזדעזעו מהמראה - הן  בשל סכנת הדריסה, במידה ויגיח רוכב אופניים או אופנוע מבין האוטובוסים, והן בשל חשיפת הפעוטה לשמש ללא הגנה. אולם הדעות היו חלוקות בשאלה האם אכן מדובר בתמונה אמיתית או בפייק. למרות שהיו מי שטענו כי מדובר במעשה ידיהם של תומכי הרפורמה שלכאורה רצו להציג באור שלישי את המפגינים, לאחר בדיקה התברר כי התמונה עלתה בסוכנות הצילום פלאש 90, וצילם אותה הצלם לירון אלמוג. 

התמונה שהסעירה תא הרשת

התמונה שהסעירה תא הרשת צילום: Liron Almog /Flash90

"אולי כדאי להתחיל להנפיק רישיון להורות"

כאמור, התמונה הופצה בטוויטר ורבים הביעו עליה את דעתם. ביניהם העיתונאי רון נוטקין, שצייץ את ביקורתו: "אולי כדאי להתחיל להנפיק רישיון להורות אם יש מי שמניח ככה תינוקת על הכביש".

לעומתו, איש התקשורת בן כספית כתב כי, "תמונת התינוק היא כמובן פוטומונטאז', נחשו מטעם מי", אולם בהמשך הסיר את הציוץ. בתו של הסופר עמוס עוז ז"ל, פניה עוז זלצברגר, טענה גם היא כי מדובר בפייק: "עיזבו מעבר חציה. אף הורה לא היה משאיר תינוקת על האספלט ביולי, ועוד בלי כובע. יצרני הפייקים בעליבותם".