מאסר ממושך וקנס נגזרו על מצית רכבו של הרב דוב ליאור

שנה אחרי שהצית את רכבו של הרב דוב ליאור - גזר דין למוחמד אבו גאנם: 38 חודשי מאסר וקנס בסך 5,000 שקלים | "מסר חשוב של ענישה משמעותית כנגד טרוריסטים גם כשמדובר במחבל עם רקע נפשי", נמסר מעורך הדין שליווה את הרב

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/23 16:48 כב בתמוז התשפג

מאסר ממושך וקנס נגזרו על מצית רכבו של הרב דוב ליאור
רכב שרוף, ארכיון, צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (ג') 38 חודשי מאסר על המחבל מוחמד אבו גאנם אשר הצית את רכבו של הרב דב ליאור לפני כשנה בשכונת בית אורות בירושלים. על המחבל הושת קנס בסך 5,000 שקלים. המחבל הורשע בעבירות הצתה יצור נשק, חבלה במזיד ברכב ועבירות נוספות מתוך מניע גזעני.

הנאשם ביצע את המעשים ממניע גזעני, תוך גילוי איבה ועוינות "

בגזר הדין ציינה השופטת חנה לומפ כי גאנם ביצע את ההצתה ממניע גזעני ותוך תכנון מקדים: "אין מדובר במעשים אשר בוצעו על רקע גחמה רגעית, אלא מעשים אשר הינם פרי תכנון מוקדם, כאשר הנאשם יכול היה לחדול ממעשיו בכל שלב, ולמרות זאת המשיך בהם".

הרב דב ליאור

הרב דב ליאור | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לומפ המשיכה עוד וכתבה כי "הנאשם ביצע את המעשים ממניע גזעני, תוך גילוי איבה ועוינות כלפי ציבור או חלקים של האוכלוסייה בשל השתייכות למוצא לאומי אתני. הנאשם היה מודע לכך שרכבים אלו שייכים ליהודים נוכח העובדה כי מדובר בשכונה בה מתגוררים יהודים, ונוכח העובדה כי בחנייה הונחו ספרי קודש, אשר לדברי הנאשם, שייכים הם לאנשים דתיים. נסיבות מעשיו של הנאשם ונסיבות האירוע מלמדות גם הן על כוונתו של הנאשם לפגוע ברכושם של יהודים דווקא".

עו"ד בלייכר שליווה את הרב: "מסר חשוב"

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו אשר ליווה את הרב כנפגע עבירה מסר: "אנו מברכים על מאסרו של המחבל למשך כמה שנים. יש כאן מסר חשוב של ענישה משמעותית כנגד טרוריסטים גם כשמדובר במחבל עם רקע נפשי. אסור ששיקולים אישיים של המחבלים יבואו על חשבון המלחמה בטרור".