מחבלים הציתו את הרכב של הרב דוב ליאור

צעיר ערבי הגיע היום אל שכונת בית אורות בירושלים ושרף את רכבו של הרב דב ליאור | בן גביר: "זאת לא הפעם הראשונה שזרקו על ביתו של הרב ליאור בקבוקי תבערה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/22 10:32 כג בתמוז התשפב

מחבלים הציתו את הרכב של הרב דוב ליאור
הרב דב ליאור. "אסור לרב מלמד לכתוב את דעתו?", צילום: Gershon ELinson/FLASH90

אירוע מסוכן במזרח העיר ירושלים, צעיר ערבי חדר למתחם בית אורות והשליך בקבוק תבערה שהצית את רכבו של אחד מגדולי הרבנים במגזר הדתי לאומי, הרב דוב ליאור. הרכב עלה באש ונשרף, עד כה לא נתפס החשוד במעשה.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה לשריפת רכבו של הרב ליאור שליט"א: "שורפי רכב עלולים לשרוף חיים. מצפה מהמשטרה לטפל בנחישות באירוע בו ניסו מחבלים להצית בניין מגורים בבית אורות ושרפו את רכבו של מרן הרב דב ליאור שליט"א. זאת לא הפעם הראשונה שזרקו על ביתו של הרב ליאור בקבוקי תבערה. אם היה מדובר בנער שצייר גרפיטי, השב"כ היה מקים צוות חקירה מיוחד ולא נח עד למעצרו".

חבר הכנסת שמחה רוטמן הוסיף: "בשכונת בית אורות בירושלים, נסיונות הצתה חוזרים ונשנים של מחבלים כשהמשטרה עומדת מנגד, הצליחו לבסוף ושרפו את רכבו של הרב ליאור. עמר בר לב, שמעתי שנערים על גבעה שלא פוגעים באיש מוציאים ממך הרבה אנרגיות. אולי בכל זאת תגייס קצת כוחות כדי לשמור על חיי אדם?". חבר הכנסת יום טוב כלפון הוסיף: "אני מזועזע מהצתת רכבו של איש התורה הרב דב ליאור שליט״א. הטרור הערבי מנסה לפגוע ביהודים בירושלים, לא נכנע".

משה ליאון חיזק את ידיו של הרב דב ליאור שרכבו הוצת בסוף השבוע


אמש (ש') ראש העיר ירושלים משה ליאון שוחח עם הרב דב ליאור וחיזק את ידיו של הרב. ליאון אמר כי מדובר במעשה נפשע והעיר ירושלים לא תשלים עם האלימות הזו. עוד אמר כי עיריית ירושלים יחד עם משטרת ישראל וכוחות הביטחון יעשו מאמצים כדי להגביר את הביטחון באזור שכונת בית הרכס שבהר הזיתים. 

"בראייתי, תושבי בית האורות שבשכונת הרכס בהר הזיתים הם חלוצים שהולכים לפני המחנה, הנחיתי את אגף הבטחון של עיריית ירושלים לסייר במקום כדי להבטיח שכל צורך בטחוני הנחוץ לשלומם של התושבים יקבל מענה מיטבי ומיידי" אמר ליאון לרב ואיחל לו בריאות איתנה ואריכות ימים ושנים בעשייה תורנית וציבורית עשירה.