בשל חסימות הכבישים: עיכובים בהגעת אמבולנסים לאירועים דחופים

מד"א מפצירה במפגינים לאפשר מעבר של אמבולנסים שבדרכם להציל חיים, וחושפת כי עד עכשיו עוכבה הגעתם ל- 6 מקרים חמורים, ביניהם אירוע לבבי, התקף אלרגיה ואיבודי הכרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/23 14:39 כב בתמוז התשפג

בשל חסימות הכבישים: עיכובים בהגעת אמבולנסים לאירועים דחופים
פקק תנועה, ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חסימת הכבישים - במד"א פונים לציבור לאפשר ככל הניתן  תנועה חופשית לאמבולנסים: החל משעות הבוקר המוקדמות פועלים במגן דוד אדום בהערכות מיוחדת וכוחות מד"א תוגברו באמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, ובאופנועי ורכבי חרום של מד"א, על אף זאת נרשמים עיכובים בתנועת האמבולנסים שבדרכם למקרי חרום ובצירים המובילים לבתי החולים.

התפרעויות בכביש 443

התפרעויות בכביש 443 צילום: Chaim Goldberg/Flash90

עיכובים בהגעה לאירועים חמורים: חוסר הכרה, אירוע לבבי, התקף אלרגיה

 6 מהם באירועים משמעותיים:  סמוך לווינגייט, ובעיר גדרה וסביבותיה. בין השאר, מדובר במקרים של חוסר הכרה, אירוע לבבי, התקף אלרגיה ועוד. במגן דוד אדום מבקשים לאפשר תנועה חופשית לאמבולנסים שנוסעים בנסיעת חרום.

במהלך היום ועד לשעה 14:00 החובשים והפאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי בערים חיפה, תל אביב, ראשון לציון ומחלף חמד, לשוטרת אחת ול- 9 מפגינים, כולם במצב קל שסבלו מהתעלפות התייבשות וחבלות קלות.

אמבולנס

אמבולנס צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

איחוד ההצלה: הצוותים הונחו מראש להיערך לחסימות

בתוך כך, מאיחוד ההצלה נמסר כי 6,500 הרופאים, הפרמדיקים והחובשים המתנדבים של הארגון, הונחו כבר מאמש לתגבר את הפעילות בהגעה למקרים למתן מענה ראשוני, ולהיות ערוכים ומצוידים בציוד רפואי נוסף ומתוגבר בעקבות צפי לזמני המתנה ארוכים בבתי המטופלים עד להגעת האמבולנסים ופינוי לבתי חולים. כמו כן: חברי יחידות האופנולנסים והאופניים הונחו לתגבר את המענה למקרים בצירי הגישה החסומים או הפקוקים ולהמתין עם הנפגעים בשטח עד להגעת האמבולנסים לפינוי.