בני העדה האתיופית עדיין חווים אפליה? הנתונים העגומים נחשפו

סקר חדש חושף נתונים כואבים על אפליית בני העדה האתיופית: 90% דיווחו שהם חשים אפליה וגזענות ממסדית, ורובם חושבים שלמדינה - פשוט לא אכפת מהנושא

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/23 10:42 כב בתמוז התשפג

בני העדה האתיופית עדיין חווים אפליה? הנתונים העגומים נחשפו
מחאת בני הקהילה האתיופית, צילום: פלאש 90, רועי אלימה

על רקע ההשוואות המתבקשות בין האכיפה בהפגנות הנוכחיות נגד הרפורמה לבין זו בהפגנות העדה האתיופית, מחקר שהוזמן על ידי היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות במשרד המשפטים, בדק את החוויות והעמדות של יוצאי אתיופיה, בהקשר של גזענות ואפליה, מנקודת מבטם. הסקר נעשה באמצעות ראיונות טלפוניים עם 137 משיבים מקרב יוצאי אתיופיה מעל גיל 18.

ממצאי הסקר מעלים תמונה קשה: 90% מהמשיבים דיווחו שהם חשים אפליה וגזענות ממסדית ו- 87% דיווחו שהם חשים אפליה וגזענות מאנשים פרטיים. 90% סבורים שהמדינה אינה נאבקת בגזענות ואפליה, בעיקר בגלל חוסר עניין ואכפתיות.

86% ממשיבי הסקר נתקלו באפליה וגזענות בשירות הציבורי

התחומים בהם הם חשים אפליה הם רבים וכוללים בין היתר את החינוך (63%), התעסוקה (61%), יחס המשטרה (42%) והמשרדים הממשלתיים (21%). בפועל, 86% ממשיבי הסקר נתקלו באפליה וגזענות בשירות הציבורי בעצמם או דרך אדם שמכירים, בעיקר מצד שוטרים. ברוב המקרים, הם אינם מגישים תלונה כי הם לא מאמינים שיעזרו להם. רק 21% מהמשיבים שמעו על היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות.