הבוקר שאחרי: אדם הצית אבוקה תחת ניידת, במד"א דואגים וצירים חסומים בכל הארץ

אחרי שביטול חוק הסבירות אושר לקריאה ראשונה במליאה ברוב של 64 קולות, מפגינים מתנגדי הרפורמה יצאו למחות, בין השאר תוך חסימת כבישים וצירים על ידי מתפרעים | כבישים בכל רחבי הארץ נחסמים לסירוגין | במד"א מפצירים - אפשרו תנועה חופשית לתנועת אמבולנסים

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/23 07:32 כב בתמוז התשפג

הבוקר שאחרי: אדם הצית אבוקה תחת ניידת, במד"א דואגים וצירים חסומים בכל הארץ
מפגינים בכביש החוף, צילום: דוברות משטרה

אחרי לילה סוער במליאת הכנסת, שבסופו אושר לקריאה ראשונה החוק לביטול עילת הסבירות, הבוקר (ג') נפתח תחת איום של מתנגדי הרפורמה ב- "יום שיבוש לאומי". בתוך כך, בשעות הבוקר המוקדמות נפתחו המחאות כשהתמקמו עשרות בודדות של מתפרעים על הכביש במחלף הסירה, העמידו שורה של אוהלים, הבעירו צמיגים וחסמו את הכביש.

עד עתה נעצרו 27 חשודים בכל רחבי הארץ. 12 חשודים נעצרו במהלך הפרות סדר המתקיימות במחוז מרכז, 7 חשודים נעצרו בהפרות סדר המתקיימות במחוז ירושלים ו-3 חשודים נעצרו בהפרות סדר המקיימות במחוז חוף ו-5 חשודים נעצרו בהפרות סדר המתקיימות במחוז ת"א.

 

במד"א פונים לציבור לאפשר ככל הניתן  תנועה חופשית לאמבולנסים 

החל משעות הבוקר המוקדמות פועלים במגן דוד אדום בהערכות מיוחדת וכוחות מד"א תוגברו באמבולנסים ניידות טיפול נמרץ ובאופנועי ורכבי חרום של מד"א, על אף זאת נרשמים עיכובים משמעותיים בתנועת האמבולנסים שבדרכם למקרי חרום ובצירים המובילים לבתי החולים. במגן דוד אדום מבקשים לאפשר תנועה חופשית לאמבולנסים שנוסעים בנסיעת חרום.

עדכוני חסימות הכבישים: 

  • כביש 4 צומת העוגן בשני הכיוונים.
  • כביש 443 צומת מכבים רעות למזרח.
  • כביש 2 מחלף ינאי בשני הכיוונים.
  • כביש 531 מחלף סוקולוב בשני הכיוונים.
  • כביש 4 צומת רעננה מרכב בשני הכיוונים.
  • כביש 5 מחלף מורשה למערב.
  • ⁩רחוב קפלן מרחוב לאונרדו דה וינצ'י עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים.
  • ⁩צומת קפלן דרך מנחם בגין לצפון ולדרום
     
מחאה בקרית הממשלה בחיפה

מחאה בקרית הממשלה בחיפה צילום: דוברות משטרה

חיפה

כביש 2 נחסם מוקדם יותר לתנועת כלי רכב בכניסה לחיפה סמוך לחוף הסטודנטים בשל מפגינים ספורים שהניחו משטחי עץ על הכביש. כוח משטרה פינה את התנועה לצירים חלופיים ופיזר את המוחים.

במקביל, בשעה אחרונה מתקיימת בקרית הממשלה בחיפה מחאה בהשתתפות מאות מפגינים אשר חוסמים את הכביש. אחד המפגינים נעמד עם רכבו בלב המחאה ועל אף בקשות השוטרים להזיז את הרכב הוא סירב. שוטרים עצרו את המפגין בחשד להפרת הסדר והזיזו את הרכב מהמקום. 

נתב"ג

בהמשך לאיומים על חסימות בנתב"ג, שוטרי מרחב נתב"ג פיזרו הבוקר התקהלות לא חוקית בתוך טרמינל 3, בהתאם להיערכות המבצעית שהנחה מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי ביטון, לשם שמירה על הסדר הציבורי. בתוך כך, המשטרה הוציאה עשרות מוחים מתוך אולם מקבלי הפנים בנתב"ג אל מחוץ למתחם הטרמינל.

התפרעויות בכביש 443

התפרעויות בכביש 443 צילום: Chaim Goldberg/Flash90

מודיעין - 443

כביש 443 לכיוון ירושלים נחסם גם הוא לתנועה, המשטרה עצרה כעת 5 מתפרעים שחשודים בהפרת הסדר הציבורי. מפגינים נחשפו ביער הסמוך למכבים שעל יד מודיעין, כשברשותם למעלה מעשרה צמיגים. 

תל אביב והסביבה

עשרות מוחים ירדו אל איילון דרום במחלף קק"ל וחסמו את הכביש מצפון לדרום כשבידיהם אבוקות, המוחים פונו על ידי שוטרים וכביש איילון נפתח לתנועה. המשטרה עצרה 4 חשודים בהפרת הסדר הציבורי בצומת ראשונים בראשל"צ ועורכת שינויים בהסדרי התנועה. מוחה ואדם נוסף שהתעמת עם המוחים נעצרו בצומת הכפר הירוק  בחשד להפרת הסדר. היה נסיון לחסום את כביש 20 במחלף לה גווארדיה,  כוחות המשטרה פינו את המפגינים. 3 מפגינים נעצרו על הפרת הסדר. מוחה הצית אבוקה מתחת לניידת משטרה בצומת קפלן ונעצר בגין בחשד להפרת הסדר.


 

צמיגים ליד מודיעין

צמיגים ליד מודיעין צילום: דוברות משטרה

התפרעויות בכביש 443

התפרעויות בכביש 443 צילום: Chaim Goldberg/Flash90

גנץ: "אני סומך על משטרת ישראל שלא תיכנע למסע האיומים"

יו"ר המכנה הממלכתי בני גנץ: "ישראלים רבים ייצאו היום להפגין מול הפיכה משטרית שמאיימת על הדמוקרטיה הישראלית. אני סומך על משטרת ישראל - מהמפכ"ל ועד אחרון השוטרים בשטח - שלא תיכנע למסע האיומים של חברי הממשלה, ותאפשר למחאה להתקיים כפי שראוי במדינה דמוקרטית. אני קורא לכל המוחים - צאו, הפגינו, ממשו את חובתכם, ועשו זאת לפי חוק והנחיות המשטרה".

"מי שבידו סמכות שפיטה על פי דין, לא ידון בעניין סבירות ההחלטה של הממשלה"

נזכיר כי אחרי שעות ארוכות של דיון אישרו חברי הכנסת את חוק ביטול עילת הסבירות לקריאה ראשונה ברוב של 64 תומכים מול 56 מתנגדים, מהלך שיגביל את היכולת של בג"ץ לפסול את ההחלטות של נבחרי הציבור, בממשלה ומחוצה לה. 

שר המשפטים יריב לוין סיכם את הדיון ואמר: "החוק שמובא היום לקריאה ראשונה מחזיר את ישראל לשורת העמים הדמוקרטים ומיישר קו עם מה שנהוג בעולם הדמוקרטי כולו. הממשלה לא נמצאת מעל החוק. היא חייבת לפעול אך ורק במסגרת החוק. על פי הסמכויות המוקנות לה, בהליך תקין, ללא ניגוד עניינים".

רוטמן עם לוין

רוטמן עם לוין צילום: יונתן סינדל/פלאש90

נוסח הצעת החוק שאושרה לקריאה ראשונה הוא: "מי שבידו סמכות שפיטה על פי דין, לרבות בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, לא ידון בעניין סבירות ההחלטה של הממשלה, של ראש הממשלה או של שר אחר וכן של נבחר ציבור אחר כפי שייקבע בחוק, ולא ייתן צו כלפי מי מהם בעניין כאמור".