צפו "בכיינים ממרוקו ומעירק": ההתבטאות הגזענית שעוררה סערה בוועדה

אמיר כרמלי, הייטקיסט שהשתתף בוועדת הצעירים בכנסת עורר סערה לאחר שהתבטא נגד ישראלים יוצאי מרוקו עירק וקרא להם "בכיינים" | ח"כ נעמה לזימי: "זה גזעני מתנשא ועלוב"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 10/07/23 17:25 כא בתמוז התשפג

"בכיינים ממרוקו ומעירק": ההתבטאות הגזענית שעוררה סערה בוועדה
צילום: ערוץ הכנסת

מופע גזענות בוועדה: לקראת ההצבעה על הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות, התכנסה היום (ב') וועדת הצעירים בו השתתפו בכירים ובכירות בענף ההייטק בישראל. בתוך כך, ההייטקיסט אמיר כרמלי, שהשתתף בדיון, עורר סערה לאחר שאמר "50 אחוז מההייטקיסטים באים מהקהילה של העלייה הרוסית, הם לא הבכיינים ממרוקו או מעירק".  

יושבת הוועדה, חברת הכנסת נעמה לזימי קטעה את דבריו וביקשה לקחת ממנו את זכות הדיבור ולסיים את הדיון. "אתה לא תגיד את זה פה. ממש ממש לא. זה גזעני וזה מתנשא וזה עלוב להגיד את זה. זה ממש לא הקול של ההייטק משה הוא הוא מרוקאי והוא לא בכיין", תקפה לזימי את כרמלי.

נעמה לזימי

נעמה לזימי צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בכירים בהייטק קרעו את חולצותיהם כאות אבל על החקיקה המשפטית

מוקדם יותר, קבוצת פעילי מחאת ההייטקיסטים ביצעה טקס אשכבה לענף ההייטק הישראלי, בתגובה להצבעה על ביטול עילת הסבירות היום במליאת הכנסת. במהלך האירוע הפעילים הקריאו טקסט אשכבה על חשיבות ההייטק למדינה וקרעו את חולצותיהם.

יו"ר ועדת צעירים, ח"כ נעמה לזימי: "מחאת ההייטק מתריעה כבר חצי שנה מפני אסון, שהכלכלה הישראלית כבר סובלת ממנו. גם אובדן השקעות של 70% למשק הישראלי לא מזיז את הממשלה הזאת מההפיכה המשטרית שהיא מקדמת מהרגע שעלתה לשלטון".