ביג נכנעת: לא נכפה שביתה על בעלי החנויות

הרשת הודיעה כי בעלי העסקים יוכלו לפתוח את החנויות במתחמים הפתוחים גם אם השביתה תצא לפועל. יו"ר אם תרצו: "מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל ישלם על כך מחיר ציבורי וכלכלי יקר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/23 10:55 כא בתמוז התשפג

ביג נכנעת: לא נכפה שביתה על בעלי החנויות
מתחם ביג בקרית שמונה, צילום: Ayal Margolin/Flash90

רשת מרכזי הקניות "ביג" איימה אתמול שתסגור את מרכזי הקניות שלה ביום שלישי אם החוק לצמצום עילת הסבירות יאושר בקריאה ראשונה בכנסת. הבוקר (ב'), לאחר המחאה נגדה, הרשת הבהירה כי לא תכפה על בעלי העסקים להשבית את החנויות במתחמיה, אם אכן תקודם החקיקה. כך דווח ב"כאן רשת ב".

"החוצפה של רשת ביג לא תעבור בשתיקה, העם לא ייכנע לבריונות מסחרית"

מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו", מסר בתגובה כי הוא מודה לכלל אזרחי ישראל ונבחרי הציבור שהצטרפו למחאה שלהם נגד מנהלי קבוצת ביג. "האירוע הזה שבו בעלי הון מנצלים את כוחם כדי להעניש את רוב העם ולו רק מפני שאינם שותפים לאותן דעות פוליטיות הוא דבר בזוי. עם ישראל לא יקבל זאת במדינתו היהודית והדמוקרטית. לא יהיו פה אזרחים סוג ב'. מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל ישלם על כך מחיר ציבורי וכלכלי יקר. אפשר לשאול את אנג'ל ופוקס והיד עוד נטויה".

פעילי אם תרצו הגיעו הבוקר לתל אביב להפגין מול ביתו של מנכ"ל חברת ביג, חי גאליס, במחאה על השבתת מרכזי הקניות. מתן ג'רפי, רכז בתנועה, אמר: "השכנים זרקו שקיות מים, המשטרה ניסתה למנוע מאיתנו להפגין, אבל זה לא יעבוד, החוצפה של רשת ביג לא תעבור בשתיקה, העם לא ייכנע לבריונות מסחרית".

כזכור, בהודעת הרשת לעובדים נכתב אתמול: "קבוצת ביג מודיעה שבמידה והחוק לביטול עילת הסבירות במתכונתו הנוכחית יאושר בקריאה ראשונה ביום שני בכנסת, נראה במהלך צעד חמור בדרך לשחיתות שלטונית בלתי חוקית בעליל, וצעד נוסף בדרך לדיקטטורה".