הפיגוע בקדומים: ישראלי נרצח ביריות - המחבל חוסל

מחבל פתח באש לעבר אזרח בקדומים, נמלט, ובמהלך בריחתו חוסל על ידי כוחות הביטחון. במקביל קיבלו תושבי קדומים התרעה על חדירת מחבלים | דובר צה"ל: "המחבל שביצע את פיגוע הירי סמוך ליישוב קדומים לפני זמן קצר נוטרל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/23 15:49 יז בתמוז התשפג | עודכן בתאריך 06/07/23 18:57

הפיגוע בקדומים: ישראלי נרצח ביריות - המחבל חוסל
רכבו של המחבל | , צילום: דוברות איחוד הצלה

במהלך בידוק רכב בכביש 55 סמוך לשעה 15:30 בין שכונת מצפה ישי שבקדומים לצומת ג'ית הקטנה, מחבל פתח באש, פגע באזרח ישראלי ופצע אותו באורח אנוש. המחבל נמלט ברגל, ובבריחתו נתקל בישראלים נוספים בצומת ג'ית ופתח לעברם באש, שם כוחות הביטחון השיבו בירי וחיסלו אותו. מותו של הפצוע נקבע במקום הפיגוע. 

המחבל שביצע את הפיגוע הוא אחמד יאסין גידאן, בן 19 - פלשתיני תושב קיבא שבבינימין, ללא רקע ביטחוני קודם. שלוש שעות אחרי הפיגוע הזרוע הצבאית של חמאס פרסמ כרוז רשמי בו היא מקבלת אחריות על הפיגוע, ,שהגיע בתגובה למבצע צה"ל בג'נין ובשל השחתת הקוראן בכפר עוריף.

ראש מועצת קדומים: להחזיר את המחסומים לכניסות הערים הערביות

במקביל לפיגוע הירי תושבי קדומים קיבלו הודעת פיקוד העורף, בה נכתב: "היכנסו מיד למבנה, נעלו את הדלתות וסגרו את החלונות. אין לצאת מהמבנה עד לקבלת הודעה על סיום האירוע. התנועה באזור אסורה וחל איסור להיכנס אליו עד להודעה חדשה". בהמשך קיבלו התושבים הודעה כי הטיפול באירוע הסתיים וניתן לצאת מהבתים.

זירת הפיגוע |

זירת הפיגוע | צילום: דוברות איחוד הצלה

ראש מועצת קדומים, חננאל דורני, שלח את תנחומיו למשפחת הנרצח, ותיאר את שאירע בטרם הפיגוע: "המוקד שלנו זיהה תנועה חשודה של הרכב והקפיץ את הכוחות אליו, הרבה לפני שהרכב או המחבל הגיעו לקו הבתים. למעשה עשו את מלאכתם נאמנה, ניטרלו את האירוע עוד הרבה לפני קו הבתים, ועל כך יישר כח".

דורני קרא לצה"ל להחזיר את המחסומים של היציאה מהערים הגדולות וריכוזי ערבים, "על מנת שמי שמגיע לצירים המשותפים, נדע שהוא עבר בקרה ושהסיכוי שהוא מחזיק נשק ורוצה לפגע יורד, ומי שרוצה לצאת ולפגע ורואה מחסומים יעדיף להישאר בבית".

יו"ר מועצת יש"ע: "האויב הברברי ממשיך להכות בנו בתל אביב ובקדומים"

ראש מועצת גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע, שלמה נאמן אמר אחרי הפיגוע: "האויב הברברי והנפשע ממשיך להכות בנו בתל אביב ובקדומים ומבקש לפגוע בנו בכל חלקי הארץ. אסור לבלום את המלחמה בטרור, אנו דורשים להמשיך לפעול ביד קשה עד להשבת השקט לאזור. אנו מחבקים בשעה קשה זו את משפחת הנרצח ומודים לכל כוחות הביטחון על החתירה למגע ולחיסולו המהיר של המחבל שמנע את המשך מסע ההר".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן שוחח עם מח"ט שומרון אל"מ שמעון סיסו וקיבל עדכונים מגורמי הביטחון:  "פיגוע הירי הזה ממחיש שארגוני הטרור מנסים אותנו שוב ושוב ושוב גם אחרי המבצע בצפון השומרון. הממשלה חייבת לשחרר לצה"ל את הכבלים ולתת לצה"ל לפעול בכל מרחב יהודה ושומרון בכל הכוח כדי לגדוע את גל הטרור ולהביא ביטחון לכל מדינת ישראל".