הבכיר הביטחוני על החטיפה בעיראק: "עבודה מיותרת"

בעקבות חטיפתה של אזרחית ישראל אליזבת צוקרוב על ידי חיזבאללה בעיראק, התראיין ירון בלום, מתאם החזרת השבויים לשעבר, ואמר כי: "האירועים האלה גורמים לעבודה מיותרת, אני לא רוצה לחשוב לרגע מה היא עוברת שם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/23 08:12 יז בתמוז התשפג

הבכיר הביטחוני על החטיפה בעיראק: "עבודה מיותרת"
אליזבת' צורקוב, מנסים להביא לשחרורה, צילום: שימוש לפי סעיף 27 א'

בלשכת ראש הממשלה פרסמו אתמול כי אליזבת צורקוב, אזרחית ישראלית ורוסית, הנעדרת מזה מספר חודשים בעיראק, מוחזקת על ידי המליציה השיעית כתאאב חיזבאללה. "אליזבת צורקוב עודנה בחיים, ואנו רואים בעיראק כמי שאחראית לגורלה ולשלומה" מסרו מלשכת ראש הממשלה. ההודעה נמסרה לאחר שיצאו דיווחים בחו"ל בנוגע לאירוע, וישראל עומדת בקשר עם ארה"ב ורוסיה בניסיונות להביא לשחרורה. 

בתוך כך, הבוקר (ה') התראיין ירון בלום, לשעבר מתאם השבויים והנעדרים בישראל בגלי צה"ל, ואמר כי: "האירועים האלה גורמים לעבודה מיותרת, אני לא רוצה לחשוב לרגע מה היא עוברת שם. ממשלת עיראק אחראית, הארגון פועל בתחומי שליטתה ויש לו קשרים בה".

החטופה - תושבת כפר אלדד לשעבר

תושבי היישוב כפר אלדד שבגוש עציון נדהמו  לגלות כי צורקוב היא תושבת היישוב. לאחר שהותר הפרסום דבר חטיפתה של אליזבת' צורקוב על ידי ארגון המקורב לחיזבאללה בעיראק, עודכנו התושבים והתבקשו להתפלל לשלומה. 

"התבשרנו היום על חטיפתה בעירק בידי גורמים עוינים של ליסה, בתה של תושבת היישוב" נכתב בהודעה שקיבלו התושבים, "המשפחה מלווה על ידי גורמים שונים. מתפללים ומקווים לבשורות טובות בקרוב" נכתב בהודעה שנשלחה לתושבים. 

כוחות עיראקים, ישראלית חטופה במדינה

כוחות עיראקים, ישראלית חטופה במדינה צילום: shutterstock

ממשלת עיראק אחראית לשלומה

"ישראל פועלת במספר כיוונים ובוחנת כמה כיוונים על מנת להביא לשחרור של אליזבת'" אמר הגורם המדיני, "למרות שזה אירוע לא טוב - מבחינתו היא אזרחית במצוקה, ונעשה כל מאמץ לטפל בה". בישראלים אומרים כי האחריות לשלומה באחריות הממשלה העיראקית: "יודעים להגיד שהיא בחיים באדמת עיראק ומצבה טוב. רואים את ממשלת עיראק אחראית לשלומה".

בישראל אומרים כי בעקבות המקרה תיבחן האפשרות למצוא דרכים שיימנעו מאזרחים ישראלים להגיע לעיראק, גם כאלה שיש ברשותם אזרחות זרה. "עיראק מוגדרת מדינת אויב. החוק הישראלי אוסר על אזרחים ישראלים להיכנס לשם, גם למי שיש אזרחות זרה נוספת". הגורם המדיני הדגיש כי צורקוב אינה סוכנת מוסד: "היא אזרחית ישראלית תמימה, שהגיעה למשימה אקדמית".