ניסיון פיגוע בשומרון: מחבלים פתחו בירי מרכב חולף, אין נפגעים

מחבלים פתחו בירי מרכב חולף לעבר ניידת משטרה בשכונת השומרונים, סמוך ליישוב הר ברכה שבשומרון, אין נפגעים | כוחות צה"ל פתחו סורקים אחר המחבלים, הכניסה והיציאה מישוב ברכה חסומים

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/23 12:41 טז בתמוז התשפג

ניסיון פיגוע בשומרון: מחבלים פתחו בירי מרכב חולף, אין נפגעים
ארכיון, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

ניסיון פיגוע סמוך להר ברכה: מחבלים ביצעו היום (ד') ירי בוצע לעבר ניידת משטרה מרכב חולף בשכונת השומרונים, סמוך ליישוב הר ברכה שבשומרון. המחבלים שביצעו את הירי נמלטו עם רכבם לשכם. אין נפגעים וזוהו פגיעות בחנות סמוכה וברכב חונה. כוחות צבא ורבש"ץ ברכה סורקים אחר המחבלים והכניסה והיציאה מישוב ברכה חסומים.

הבקשה של הפצוע בפיגוע מהאזרחים - "תעזרו לי למצוא"

בפיגוע דריסה ב"נאות אפקה" שאירע אתמול (ג') בתל אביב נפצעו תשעה אזרחים. לבתי החולים איכילוב פונו ארבעה פצועים, ביניהם אישה כבת 46 בהיריון במצב קשה עם חבלה רב מערכתית ולבית החולים בלינסון בפתח תקווה פונו שלושה פצועים. שניר ויטנברג, בן 26, תושב רמת גן, שנפצע באורח בינוני בפיגוע שיחזר את רגעי האימה.

הפצוע מהפיגוע משחזר: "שמעתי רעש וצעקות" (דוברות איכילוב):

"נפגעתי מרכב ושמעתי רק צעקות", סיפר שניר, "אני לא זוכר מה היה מסביב זוכר רק את הטיפול המסור אצל הפראמדיקים. נפצעתי ויש לי שברים בכל הגוף. בירך בצד שקרוב לברך. שבר פתוח, ואחרי הניתוח עברתי למצב קל-בינוני. אני מבקש עזרה מהתושבים למצוא את הפלאפון שלי שהלך לאיבוד".

שיפור במצבם של חלק מהפצועים, 2 נשים עדיין במצב קשה מאוד

בתי החולים עדכנו הבוקר על מצבם של הפצועים המאושפזים אצלם.  בית החולים איכילוב עדכן כי מצבם של שתי פצועות במצב קשה מורדמות ומונשמות בטיפול נמרץ כללי. שניים פצועים במצב קל מאושפזים בנוירוכירורגיה ובאורתופדיה.

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בית החולים בלינסון עדכן כי חל שיפור במצבם של הפצועים. אחד הפצועים, גבר בן 66 שנפצע באורח קל עם פגיעות בפנים, שוחרר הלילה לביתו. בבילינסון נותרו שני פצועים מאושפזים: גבר בן 30 במצב בינוני עם דקירה בבטן, אשר נותח והועבר למחלקה כירורגית, וגבר בן 76 במצב בינוני עם דקירה בחזה, שנמצא בטיפול נמרץ.