עוקץ רומנטי: סחטו כספים מגברים שנרשמו לאתרי היכרויות

שוטרי יחידת הסייבר בלהב 433 עצרו אחים וחשודים נוספים מעכו, בחשד לעוקצים והונאות של עשרות קורבנות וחדירה לחשבונות הבנק שלהם לאחר שהקורבנות נכנסו לאתרי היכרויות שהחשודים יצרו בפלטפורמת "טלגרם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/23 14:08 טו בתמוז התשפג

עוקץ רומנטי: סחטו כספים מגברים שנרשמו לאתרי היכרויות
החומרים שנתפסו , צילום: דוברות משטרה

הקורבנות נדרשו להעביר סכום כסף

שוטרי יחידת הסייבר בלהב 433 פתחו בחקירה בחשד להונאות של עשרות קורבנות שנכנסו לאתרי היכרויות ברשת  ה"טלגרם" והחשודים חדרו לחשבונות הבנק שלהם והונו אותם. מהחקירה עולה כי החשודים יצרו קבוצות לשיחות אינטימיות לגברים ולצורך זיהוי ואימות, הקורבנות שרצו להצטרף לקבוצה נדרשו להעביר סכום כסף ומספר כרטיס אשראי בטענה שנתונים אלו לצורכי ביטחון. לאחר שליחת הנתונים, החשודים הזדהו בשמם של אנשים ממשפחות פשע וסחטו באיומים את הקורבנות.

במהלך החיפושים נתפסו מחשבים וסמים 

היקף העבירות מוערך בשווי כולל של כחצי מיליון שקלים. החקירה מלווה על ידי יחידת התביעות בלהב 433. הבוקר (ג') כאמור החקירה הפכה לגלויה עם מעצרם של חמישה חשודים ועיכובם לחקירה של חשודים נוספים, כולם מעכו. במהלך החיפושים נתפסו אצל החשודים מחשבים, ניידים ואף חומרים החשודים כסמים מסוגים שונים, מחולקים לשקיות וחשודים כמוכנים להפצה. בסיום חקירת החשודים ובהתאם לממצאיה, הם יובאו לדיון הארכת מעצרם בבימ"ש השלום בראשל"צ.

חומרים החשודים כסם

חומרים החשודים כסם צילום: דוברות משטרה

החומרים שנתפסו

החומרים שנתפסו צילום: דוברות משטרה