צפו בתיעוד "התקהלות לא חוקית": עשרות עצורים בעקבות המחאה בנתב"ג

מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון הנחה בתום הכרזה בדבר התקהלות לא חוקית בנתב"ג, לפזר את כלל המוחים אל המתחם המוגדר | המשטרה עצרה 37 מפגינים בחשד להפרת הסדר הציבורי

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 03/07/23 20:43 יד בתמוז התשפג | עודכן בתאריך 03/07/23 22:08

"התקהלות לא חוקית": עשרות עצורים בעקבות המחאה בנתב"ג
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

המחאה בנתב"ג: במסגרת האכיפה של המשטרה הערב (ב') סמוך לטרמינל 3 בנמל התעופה בן גוריון, שבמהלכה עצרה המשטרה 37 חשודים בחשד להפרת הסדר הציבורי, מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון הנחה את השוטרים לעבור משלב ההכרזה על התקהלות לא חוקית, לפיזור כלל המפגינים.

צפו בתיעוד פיזור המפגינים בנתב"ג (דוברות המשטרה):

כאמור, על אף המבצע הצבאי בג'נין, כ-1,500 מפגינים נגד הרפורמה המשפטית הגיעו לנמל תעופה בן גוריון כדי למחות נגד המשך החקיקה. כאלף שוטרים נערכו משעות הבוקר כדי לאבטח את ההפגנות שצפויות לשבש את הפעילות בנמל, שבמהלכם עשרות מוחים, שהקדימו במכוון את הגעתם, התעמתו עם כוחות מג"ב שניסו לפנותם מאולם הכניסה לטרמינל 3. 

המפכ"ל: "אין להם שום מנדט להפר את הסדר"

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי התייחס במסיבת עיתונאים להפגנה בנתב"ג. "התכוננו ונערכנו ביחד עם המארגנים. היה תיאום על המיקום, לצערי חלק לא קטן נכנס לתוך הטרמינל, התיישב והפר את הסדר הציבורי ואת הסיכום. נאלצנו להוציא אותם כדי לשמור על הסדר. לא הייתה אלימות מצידנו, אין להם שום מנדט להפר את הסדר".

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

עוד הוסיף ואמ כי "כ-1,500 איש שנמצאים מחוץ לטרמינל 3, התנועה זורמת, יש כמה שיירות בדרך. אנחנו מאפשרים את תנועת כלי הרכב. אם תהיה חסימה נטפל בה בהתאם. ציר הביטחון יישמר. זכות המחאה היא זכות לגיטימית, מצפים ממי שמשתתף במחאה לכבד את החוק".