המחאה בנתב"ג: עימותים אלימים בין המפגינים למשטרה, 15 נעצרו

מאות מפגינים נגד הרפורמה המשפטית התעמתו בנמל התעופה בן גוריון עם כוחות מג"ב שניסו לפנותם מאולם הכניסה לטרמינל 3 | 15 מוחים נעצרו על ידי המשטרה לאחר שהפרו את הסדר הציבורי

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 03/07/23 16:59 יד בתמוז התשפג | עודכן בתאריך 03/07/23 18:23

המחאה בנתב"ג: עימותים אלימים בין המפגינים למשטרה, 15 נעצרו
צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

על אף המבצע הצבאי בג'נין, כ-1,500 מפגינים נגד הרפורמה המשפטית הגיעו היום (ב') לנמל תעופה בן גוריון כדי למחות נגד המשך החקיקה. כאלף שוטרים נערכים משעות הבוקר כדי לאבטח את ההפגנות שצפויות לשבש את הפעילות בנמל. בתוך כך, עשרות מוחים, שהקדימו במכוון את הגעתם, התעמתו עם כוחות מג"ב שניסו לפנותם מאולם הכניסה לטרמינל 3. 

 

המאחה בנתב"ג (אמיר גולדשטיין):

בתוך כך, המשטרה ממשיכה באכיפת התקהלות לא חוקית בנתב"ג ועצרה עד כה 15 חשודים בהפרת הסדר הציבורי לצד אכיפה במישור התעבורתי ורישום דוחות בגין עיכוב התנועה. במשטרה הדגישו כי מדובר בהפרה בוטה של הסדר הציבורי, פגיעה בצירי תנועה ביטחוניים ותקיפת שוטרים, והן יפעלו למיצוי מלוא חומרת הדין עם המעורבים.

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מאות שוטרים יתפרסו לשם שמירה על הסדר הציבורי

מוקדם יותר, מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון ערך סיור שטח בנתב"ג יחד עם מארגן המחאה, במסגרתו אישר יחד עם מנכ"ל רשות שדות התעופה, מתחם חדש סמוך לטרמינל 3, לשם קליטה בטוחה של באי המחאה באופן המונע שיבוש הסדרי התנועה, מטעמים ביטחוניים.

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שוטרי מחוז מרכז ומרחב נתב"ג השלימו את היערכותם המבצעית לאבטחת המחאה הצפויה היום בשדה התעופה, כאשר מאות שוטרים יתפרסו לשם שמירה על הסדר הציבורי והתנועה, בהתאם לתנאים שנקבעו והועברו לידיעת המארגנים.