בן גביר שוקל: מינוי תת-אלוף סרוג למפכ"ל הבא

בלשכת בן גביר כבר מגששם אחר המפכ"ל הבא - כאשר עד אוקטובר צפוי השר בן גביר להכריז על החלטתו: בין המועמדים לתפקיד המפכ"ל אותם שוקל בן גביר הוא תת-אלוף עופר וינטר

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/23 10:48 יד בתמוז התשפג

בן גביר שוקל: מינוי תת-אלוף סרוג למפכ"ל הבא
עופר וינטר, צילום: דובר צה"ל

בשל אי ההסכמות בין השר בן גביר למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, הוא עתיד לסיים את תפקידו בחודשים הקרובים ולא להמשיך לשנה נוספת. בשל כך, התחרות על התפקיד הבכיר במשטרה כבר החלה, כאשר עד אוקטובר צפוי השר להכריז על המפכ"ל הבא.

בתוך כך, בין המועמדים לתפקיד המפכ"ל אותם שוקל בן גביר הוא תת-אלוף הסרוג עופר וינטר, כך חשף עיתונאי "הארץ" ג'וש בריינר. על פי מקורות במערכת הביטחון בן גביר הזכיר את שמו של וינטר ביחס למינוי נוסף - כמועמד לתפקיד ראש המשמר הלאומי. יש לציין כי וינטר לא קיבל עדיין פניה בנושא מהשר.

נציין כי העלאתו של וינטר לדרגת אלוף עוכבה פעמיים. כשבעבר הרמטכ"ל דאז, גדי איזנקוט, עיכב את העלאתו כאשר מנגד מקביליו ממבצע "צוק איתן" כבר קודמו לדרגת אלוף. בימים אלה הוא ממתין לקבלת הדרגה דרך מינויו לתפקיד המזכיר הצבאי של ראש הממשלה.

המפכ"ל ה קובי שבתאי

המפכ"ל ה קובי שבתאי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בן גביר מכחיש: ההליך טרם החל, ספקולציה בלבד

מלשכת השר לביטחון לאומי נמסר: "במענה לפניות כתבים, יובהר כי הליך האיתור לתפקיד המפקח הכללי הבא של משטרת ישראל טרם החל", לדבריו: "כל פרסום כזה או אחר, הוא בגדר ספקולציה בלבד, ומשקפות את דעותיו והרהורי ליבו של המפרסם בלבד".

המועמד למפכ"לות ניצב סופר: "אתה צריך להבין מה הכיוון של השר"

מועמד נוסף לתפקיד המפכ"ל הוא ניצב יורם סופר. בעוד בין המפכ"ל שבתאי לבין בן גביר התגלעו לא מעט מחלוקות, סופר טען: "למה צריך להגיד לא? אתה צריך להבין מה הכיוון של השר". עוד התבטא נגד חסימות הכבישים בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית, ואמר כי: "אצלי לא סגרו כבישים במחאות. כשכן נסגרו כבישים טיפלתי בזה ביד קשה - ככה אני חושב שצריך לטפל בזה". את עמדתו נימק: "בריונות היא בריונות. אם צריך לעצור את המוחים אז צריך לעצור אותם ואם צריך לפזר אותם אז יפזרו אותם".