הרמטכ"ל הלוי: "בחירת המפקדים נעשית משיקולים מקצועיים וטהורים"

הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי, התייחס לביקורת סביב אי קידומו של תת אלוף עופר וינטר: "כל ניסיון להתערבות חיצונית או להכנסת שיקולים זרים לתהליך זה – פסול ואף מסוכן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/23 18:54 יז באייר התשפג

הרמטכ"ל הלוי: "בחירת המפקדים נעשית משיקולים מקצועיים וטהורים"
הרצי הלוי, צילום: דובר צה"ל

מדי שנה בל"ג בעומר, מציינים בצה"ל את יום ההוקרה למשרתי המילואים. במסגרת יום ההוקרה מתקיים טקס מצטיינים ממערך המילואים במעמד הרמטכ"ל ופורום המטה הכללי. הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי, נשא הערב (ב') נאום בו התייחס לביקורות סביב אי קידומו של הקצין הסרוג, תת אלוף עופר וינטר.

"בחירת המפקדים נעשית משיקולים טהורים"

הלוי הדגיש בדבריו כי קידומם של מפקדי צה"ל נעשית משיקולים מקצועיים ולא אישיים. "גם אני מבקש להדגיש כאן כי בחירת המפקדים בצה"ל – בסדיר ובמילואים – נעשית משיקולים מקצועיים טהורים, ואין זולתם. לא צבע הכומתה, לא חברות, לא אמונה דתית, אלא רק הטוב והמתאים ביותר לתפקיד. ההחלטות על המינויים בצה"ל מתקבלות על ידי מי שנושאים באחריות להן. כל ניסיון להתערבות חיצונית או להכנסת שיקולים זרים לתהליך זה – פסול ואף מסוכן. טוב שאנחנו בוחרים מבין טובים מאוד, חובה עלינו לבחור את המתאימים ביותר, אמר הלוי. 

עופר וינטר

עופר וינטר צילום: דובר צה"ל

"אסור לעשות שימוש בשירות המילואים למטרות שאינן מן הסדר הביטחוני"

בנוסף התייחס הרמטכ"ל למחאת המילואימניקים נגד הרפורמה המשפטית. "מול המציאות הביטחונית, אנו זקוקים לכם, אנשי המילואים, היום יותר מתמיד. צריך גם לומר בקול רם וברור: אסור לעשות שימוש בשירות המילואים למטרות שאינן מן הסדר הביטחוני. אנו מתייצבים ומשרתים כדי להגן על המדינה, ללא סייג וללא תנאי. אנשי המילואים מהווים עמוד תווך מרכזי בכוח המגן הזה, ויחד עם הכוחות הסדירים הם הם צה"ל – צבא עם ממלכתי ומקצועי, הניצב מוכן, עוצמתי ומרתיע נוכח כל אתגריו".

מילואימניקים, ארכיון

מילואימניקים, ארכיון צילום: Maor Kinsbursky/Flash90

בסיום דבריו, הודה הלוי למשרתי המילואים. "אנשי המילואים מהווים עמוד תווך מרכזי בכוח המגן הזה, ויחד עם הכוחות הסדירים הם הם צה"ל – צבא עם ממלכתי ומקצועי, הניצב מוכן, עוצמתי ומרתיע נוכח כל אתגריו. כשירותו של צה"ל בשגרה היא תנאי לשמירה על מוכנותו בחירום. האימונים והתרגילים הם חלק בלתי נפרד מיכולתו של צה"ל לפעול כנדרש ביום פקודה, ולנו יש חובה מוסרית לשמור על צבא המילואים מאומן, מוכן ודרוך".