לקראת המחאות בנתב"ג: אלה שלושת הקווים האדומים של המשטרה

לאחר שראשי המחאה הכריזו על יום של מחאות הכולל את חסימת נתב"ג, במשטרה וברשות שדות התעופה הציבו שלושה יעדים לקראת ההפגנות | נקבע מתחם התקהלות מוסדר ומאובטח למפגינים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 02/07/23 13:55 יג בתמוז התשפג

לקראת המחאות בנתב"ג: אלה שלושת הקווים האדומים של המשטרה
ההפגנה מחוץ לנתב"ג, צילום: Erik Marmor/Flash90

מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי ביטון ומנכ"ל רשות שדות התעופה, סיכמו בפגישת עבודה בנושא ההיערכות למחאה הצפויה מחר (ב') שלושה יעדים שייחשבו כהצלחה מקצועית של המשטרה. בין היתר סוכם כי צירי התנועה יישמרו פתוחים בהיותם ציר בטחוני בחירום, ציבור הנוסעים יגיע בזמן ובבטחה לטיסות ולוח הטיסות לא ייפגע, על השלכותיו הבינלאומיות.

הפגנה בנתב"ג, ארכיון

הפגנה בנתב"ג, ארכיון צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מתחם התקהלות מוסדר למפגינים

במסגרת הדיון נקבע מתחם התקהלות מוסדר ומאובטח למפגינים, כאשר לא תתאפשר מחאה או התקהלות בשטח אחר מעבר למיקום זה. בדיון עלתה האפשרות של אירוע חריג בו ייאלץ מטוס לבצע נחיתת חירום מה שמעלה את הצורך בשמירת הזמינות של שערי נתב"ג הראשיים בדגש על ציר תנועה סטרילי לניידות משטרה, כבאיות ורכבי רפואה מהשערים הראשיים אל תוך השטח האווירי.

שקמה ברסלר

שקמה ברסלר, המפגינים יגיעו לנתב"ג. צילום: חדשות כיפה

המוחים מאיימים להשבית את נתב"ג

כאמור, מובילי המאבק נגד הממשלה הודיעו בשבוע שעבר על החרפת הצעדים נגד הממשלה וביניהם:  פעולות התנגדות יומיות וההפגנה בנתב"ג המתוכננת מחר. שקמה ברסלר, ממובילות המחאה אמרה במסיבת העיתונאים כי "ביום שני הקרוב, יום של הצבעות דיקטטוריות בכנסת על חוק העבריינים, קבוצת כוח קפלן תוציא הפגנה חוקית ודמוקרטית בנתב"ג".