מיקי זוהר במקום הפיגוע ליד חרמש: "הטרור בשומרון יטופל בצורה אגרסיבית"

כחלק מהמאבק הציבורי של מועצת שומרון בדרישה למבצע צבאי בצפון השומרון, סייר ראש מועצת שומרון יחד עם שר התרבות מיקי זוהר, במקום הפיגוע סמוך לחרמש, יחד עם הנהגות הישובים. יוסי דגן: "ברור לכולם שמבצע צבאי יהיה, השאלה היא כמה דם ישפך עד אז"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/23 11:18 יג בתמוז התשפג

מיקי זוהר במקום הפיגוע ליד חרמש: "הטרור בשומרון יטופל בצורה אגרסיבית"
יוסי דגן עם שר התרבות , צילום: דוברות מועצה אזורית שומרון

במסגרת סיור בצפון השומרון בישובים מבוא דותן וחרמש, נפגש שר התרבות מיקי זוהר יחד עם יוסי דגן ראש מועצת שומרון ועם הנהגות היישובים במחסום במקום הפיגוע בחרמש, בו נרצח מאיר תמרי הי"ד. השר האזין לתושבים, ודיבר על חשיבות חיסול הטרור

השר זוהר אמר: "צה"ל לא שוקט על השמרים, מתחילים פעולות מאוד מאוד אגרסיביות כנגד אותם אנשים שמתחילים לפתח כאן תאי טרור, שפגעה בחפים מפשע ובאזרחים שלנו שנרצחו ואני חושב שכל פעולה שצה"ל יעשה בעתיד ואני בטוח שהיא גם תעשה, תהיה באופן קשה שיפתיע את האויב, לא באופן שנדבר עליו יותר מדי. כפי שפתרנו באופן ברור את סוגיית הנהגת הטרור שהייתה בעזה של הג'יהאד האיסלאמי. גם הטרור שיש היום באזור השומרון והתאים שמתפתחים יטופלו בצורה אגרסיבית בצורה חדה ובצורה ברורה, בעיתוי שצה"ל וכוחות הביטחון ימצאו לנכון". עוד הוסיף שר התרבות כי:"אנחנו על המשמר, אנחנו ערים לבעיות, אני בטוח שהממשלה גם תביא בקרוב מאוד את הבשורה בעניין הזה".

"עוד גל של דם ורק אז נצא למבצע"

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, הדגיש את דרישתו לצאת למבצע צבאי מיידי: "צריך להבין, מבצע בצפון בצפון השומרון יהיה, אם תעשו אותו עכשיו יהיה פחות גל של טרור אם לא תצאו למבצע יהיה עוד גל של אסונות, עוד גל של דם ורק אז נצא למבצע. אם ממשלת ישראל תחכה עוד, זה ממש 'לא תעמוד על דם רעך'". 

דגן הוסיף שהוא חושש שצפון השומרון יהפוך לעוטף עזה: "היום כשאנחנו רואים כבר את הטילים, את הרקטה יוצאת מג'נין לכיוון רם און, המשמעות ברורה, אם לא יהיה מבצע, יהיה כאן כמו שיש עוטף עזה האזור הזה יהיה עוטף השומרון. האזור הזה הוא האזור שנעקרו בו 4 הישובים חומש שא נור גנים וכדים, במקום שאין ישובים יש טרור, תחזקו פה את ההתיישבות תחזקו את הביטחון ברמה האסטרטגית". ראש המועצה פירט את הצעדים לעצירת האינתיפאדה השלישית: "יש לצאת למבצע צבאי מהיר - חומת מגן 2 - לבער את קני הטרור, לאסוף את הנשקים ולסגור את המחסומים הביטחוניים".