ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית: 2 מפגינים נעצרו בחשד להפרת סדר בת"א

במהלך בלימת ניסיון ירידת מוחים לנתיבי איילון, נעצרו שני מוחים בחשד להפרת הסדר | נעצר מוחה שריסס גז פלפל לעבר המפגינים בתל אביב | לפיד בהפגנה ברעננה: "זו לא עילת הסבירות, זו עילת השבירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/23 21:19 יב בתמוז התשפג

ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית: 2 מפגינים נעצרו בחשד להפרת סדר בת"א
צילום: Miriam Alster/Flash90

ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית: במקביל להמשך החקיקה בכנסת, ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית נמשכות השבוע ה-26 ברציפות ברחבי הארץ. במהלך הפגנה בתל אביב, שוטרים בלמו ניסיון של ירידת מוחים לכביש 20 סמוך לגשר יהודית ועצרו שני מוחים בחשד להפרת הסדר. כמו כן, נעצר מוחה אשר ריסס גז פלפל לעבר מוחים אחרים ברחוב דה וינצ'י. החשוד נעצר לחקירה על ידי השוטרים.

צילום: Miriam Alster/Flash90

לפיד:  "זו לא עילת הסבירות, זו עילת השבירות"

יו"ר יש עתיד וראש האופוזיציה, יאיר לפיד השתתף בהפגנה ברעננה ותקף את הקואליציה. "בסיבוב הראשון הממשלה ניסתה להעביר את הרפורמה בכוח. על הראש של כולנו. זה לא הצליח לה רק מסיבה אחת: אתם. בגלל הנחישות שלכם, בגלל ההתייצבות שלכם להגנת הדמוקרטיה שלנו".

צילום: אלעד גוטמן

עוד הוסיף ואמר כי "בסיבוב הזה הם מנסים להעביר את הרפורמה בשלבים. שיטת הסלאמי. מנסים לבלבל אותנו. הם אומרים לנו: 'אנחנו מעבירים רק את עילת הסבירות, זה קטן, זה טכני, האופוזיציה כבר הסכימה לזה בבית הנשיא'. זה שקר מוחלט. אף אחד לא הסכים להם לשום דבר. היינו שם. אנחנו יודעים את האמת. מה שהם שמו השבוע בכנסת לא דומה בשום דבר למה שדנו עליו בבית הנשיא. מה שהם מקדמים זו לא עילת הסבירות, זו עילת השבירות. זה ישבור את סמכותו של בית המשפט, זה ישבור את המבנה הדמוקרטי שלנו".