סערת "מעלה אליהו" | מ"מ ראש העיר מדגיש: בלי פתרון - נחזור לאופציה המקורית

הישיבה ששוכנת בתל אביב הייתה אמורה לעבור למשכן חדש ברחוב קליי, ואחרי מאבק פוליטי בנושא ועדת המשנה לתכנון ובנייה החליטה להביא לדיון חוזר את ההחלטה וכרגע נבחנות אופציות חלופיות: "זו עיר שהוקמה על ידי דתיים, חיים בה דתיים מאז ועד היום, ודתיים ימשיכו לחיות, להתפלל וללמוד איפה ומתי שהם רוצים"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 29/06/23 13:21 י בתמוז התשפג

סערת "מעלה אליהו" | מ"מ ראש העיר מדגיש: בלי פתרון - נחזור לאופציה המקורית
ישיבת "מעלה אליהו", צילום: ישיבת מעלה אליהו cc-by-sa Wikipedia

אחרי סערה תקשורתית של כמה חודשים, אתמול (ד') דווח כי ועדת המשנה לתכנון ובנייה בתל אביב ביטלה את הקצאת הבניין ברחוב קליי לטובת ישיבת "מעלה אליהו" השוכנת כיום ברחוב דפנה. בראיון ל"חדשות כיפה" מסביר ממלא מקום ראש עיריית תל אביב, חיים גורן, כי מדובר בבחינה מחודשת וכי האופציה ברחוב קליי עדיין לא ירדה מהפרק.

העירייה יזמה את המעבר - כל עוד לא תהיה חלופה הישיבה תשאר במקומה

"יצרו ספין כאילו הכל בוטל", אומר גורן ל"חדשות כיפה" ומסביר כי כל עוד לא ימצא פתרון אחר - הישיבה תשאר במשכנה הנוכחי ברחוב דפנה. "הרי כל המעבר הזה לא נעשה מיוזמת הישיבה אלא ביוזמת העירייה. היה בית ספר שהיה אמור לעבור למתחם של הישיבה וכרגע העניין מוקפא. כל עוד לא יהיה פתרון אחר, האישור של הישיבה יוארך והעירייה תסתדר עם בית הספר שהיה אמור לקום".

חיים גורן

חיים גורן. "ישיבת "מעלה אליהו" תיבנה ותיכונן במרכז תל אביב" | צילום: יח"צ

הרב חיים גנץ, ראש ישיבת "מעלה אליהו". 2014

הרב חיים גנץ, ראש ישיבת "מעלה אליהו". 2014 | צילום: Yaakov Naumi/Flash90

מי שהובילו את המהלך נגד הישיבה היו מיטל להבי וראובן לדיאנסקי, חברי מועצת העיר, שאמש (ד') חגגו את ניצחונם. "ישיבת מעלה אליהו לא תקום בלב שכונה חילונית צפופה בזכות מאבק התושבים ובזכות המאבק הפוליטי שהובלתי בתוך עיריית ת"א", כתב לנדיאנסקי בהודעת הניצחון. אלא שמטעם העירייה נמסר ל"חדשות כיפה" כי ההחלטה לא מבוטלת אלא נבחנת מחדש. "לאחר דיונים והקשבה לכל הגורמים הרלוונטיים, לרבות הקשיים התכנוניים שהועלו, ועדת התכנון המקומית החליטה לבחון חלופות נוספות למשכנה החדש של ישיבת מעלה אליהו".

"אם החלופה לא תבשיל ולא תהיה אופציה חלופית טובה - נחזור לתכנית המקורית ברחוב קליי"

גורן יצא חוצץ נגד לדיאנסקי ולהבי: "מר לדיאנסקי וגברת להבי טובים כמו תמיד בהפרחת ספינים והטעיית הציבור. צר לי לאכזב אותם, אבל ישיבת 'מעלה אליהו' תיבנה ותיכונן במרכז תל אביב על אפם ועל חמתם". ל"חדשות כיפה", הוא מסביר כי נבחנת אופציה חלופית רצינית במרכז העיר שאמור ליצור פחות התנגדות.

עיריית תל אביב-יפו, מגיבים לבקשות חופש מידע?

עיריית תל אביב-יפו | צילום: Gili Yaari / Flash 90

"אם החלופה לא תבשיל ולא תהיה אופציה חלופית טובה - נחזור לתכנית המקורית ברחוב קליי. התכנית עדיין קיימת ועברה את כל הצינורות הרלוונטיים מבחינה תכנונית". גורן מסיים: "העיר הזו לא רשומה בטאבו על שם לדיאנסקי או על שם הציבור החילוני. זו עיר שהוקמה על ידי דתיים, חיים בה דתיים מאז ועד היום, ודתיים ימשיכו לחיות, להתפלל וללמוד איפה ומתי שהם רוצים. תתקדמו".