מצמרר: ההורים של הנרצח מצאו את היומן שלו

הוריו של הראל מסעוד הי"ד, שנרצח בפיגוע בעלי, קיבלו בתום השבעה מחבריו את היומן הסודי בו הוא מספר על חלומו להיות רועה צאן: "חברים שלו ראו את זה ונדהמו. כולנו היינו בהלם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/23 09:23 י בתמוז התשפג

מצמרר: ההורים של הנרצח מצאו את היומן שלו
צילום: באדיבות המשפחה

הראל מסעוד, בן 21 מיד בנימין וחייל משוחרר, נרצח בשבוע שעבר בפיגוע הקטלני בתחנת הדלק ליד היישוב עלי. במהלך ימי השבעה, מצאו חבריו את היומן הסודי שהוא כתב בו מספר על חלומו להיות רועה צאן. בתום השבעה על הראל חבריו מסרו את יומנו להוריו, כך על פי פרסום של עיתונאי "ישראל היום", חנן גרינווד.

אביו של הראל, גיל, שיתף בתחושות של המשפחה עם קבלת יומנו מחבריו. "הוא לא אדם שכותב דברים כאלו, ולא חשבנו לרגע שהוא השאיר אחריו משהו כזה. החברים שלו ראו את זה ונדהמו. כולנו היינו בהלם. הוא רצה שקט ושלווה, תמיד היה בנחת. זה מה שהיינו רוצים שייזכר ממנו. המילים האלו הן כמזכרת עבורנו, כתזכורת כמה פשטות, צניעות ואהבת הארץ והאדם היו בו. החבר'ה האלו חיים בצניעות, באוהלים, בעולם ערכים אחר משלנו".

הלווייתו של הראל מסעוד הי"ד |

הלווייתו של הראל מסעוד הי"ד | צילום: Liron Moldovan/Flash90

"אני יושב במרעה כשאני כותב את הדברים האלה, ומבין שזה בדיוק מה שחלמתי - לרעות את הצאן"

כאמור, ביומנו כתב הראל כי הוא חולם להיות רועה צאן. "אני יושב במרעה כשאני כותב את הדברים האלה, ומבין שזה בדיוק מה שחלמתי - לרעות את הצאן, להבין שהקרב לא תמיד חייב להיות עם כל מיני מהלכים, אלא לפעמים בפשטות, בנחת ממש, כמו זרימת העדר. מצד אחד, אנחנו פה בארץ ישראל - אבל לא עם יותר מדי רעש, אלא קפיצה של חברים שכל חלומם זה בית המקדש. ארץ ישראל השלמה".

הראל מסעוד ב"צילה של ברוריה"

הראל מסעוד ב"צילה של ברוריה" צילום: ללא

בעמודים אחרים של יומנו, כתב הראל על טיול שערך עם העיזים יחד עם חבריו. "בוואדי הרגשתי משהו מיוחד. שלושה יהודים, חברים, עם עדר של עיזים. הולכים בראש מורם בארץ ישראל, בפשטות. ירדנו מההר הקטן לוואדי. בירידה לגב ראיתי בערוץ שוקת עם דלי. ה' סידר אותנו. מילאנו את השוקת והעדר שתה בכיף שלו".