חתול בתיק: נוסעת ניסתה להבריח "סקוטיש בלו" לארץ ונתפסה

וטרינרים של משרד החקלאות וצוות מכס בנתב"ג, עיכבו לבדיקה שגרתית אישה ובתיקה נמצא חתול "סקוטיש בלו" בן חודשיים. החתול הוחזר לארץ המקור, והנוסעת תוזמן לחקירה נוספת

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/23 18:32 ט בתמוז התשפג

חתול בתיק: נוסעת ניסתה להבריח "סקוטיש בלו" לארץ ונתפסה
חתול ה"סקוטיש בלו" שהוברח ארצה, צילום: משרד החקלאות

ישראלית ניסתה להבריח ארצה חתול בן חודשיים בתוך תיק: הרופאים הווטרינרים במשרד החקלאות, בשיתוף פעולה עם צוות מכס נתב"ג, עיכבו חשודה ישראלית בשנות ה-40 לחייה אשר חזרה ממדינה אסייתית. הנוסעת נתפסה במהלך ביקורת שגרתית במסלול הירוק של המכס בנתב"ג. לאחר בדיקה בכליה נמצא בתיק חתול מגזע "סקוטיש בלו" בן כחודשיים בלבד, ללא אישור הטסה מראש ומסמכים נדרשים לפי החוק הכוללים רישיון ייבוא, תעודת בריאות, אישורי חיסונים ובדיקת נוגדני כלבת.

"הברחת החתול בתוך תיק גובלת בהתעללות"

כאמור, הברחת בעלי חיים, לרבות חיות בית עלולה לסכן את בריאות הציבור ובריאות בעלי החיים וחיות הבר בישראל שכן בעלי חיים מוברחים עלולים לשאת מחלות שלא קיימות בישראל. כל זה מתווסף לעובדה שגיל החתול היה צעיר מדי לטיסה, והברחתו בתוך תיק גובלת בהתעללות.

התיק בו הוברח החתול

התיק בו הוברח החתול צילום: משרד החקלאות

"החתול הוחזר לארץ המקור, והנוסעת תוזמן לחקירה נוספת"

על פי הנחיות משרד החקלאות הגיל המינימלי המותר לייבוא כלב או חתול הוא 4 חודשים בכדי לאפשר בדיקה אמינה של חופשיות ממחלות. לנוכח זאת, וטרינרי משרד החקלאות נקראו לסייע בטיפול.

במהלך חקירה ראשונית, החשודה לא סיפקה כל הסבר מדוע לא בדקה קודם לכן את תנאי הטסת בעלי חיים למדינת ישראל. החתול הוחזר לארץ המקור, והנוסעת תוזמן לחקירה נוספת.

לפי תקנות הייבוא, כל בעל חיים המיובא ארצה חייב בהצגת רישיון ייבוא מטעם השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ותעודת בריאות מאת רופא וטרינר ממשלתי בארץ המוצא, המעידים כי בעלי החיים בריאים ועומדים בדרישות היבוא של מדינת ישראל.

חתול ה"סקוטיש בלו" שהוברח ארצה

חתול ה"סקוטיש בלו" שהוברח ארצה צילום: משרד החקלאות

ד"ר תמיר גשן, מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות: "חובתנו בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות היא לוודא כי כניסת בעלי חיים למדינת ישראל נעשית לפי כל הדרישות בחוק בכדי למנוע חדירת התפשטות מחלות בעלי חיים המסכנות את בריאות הציבור ובעלי החיים בישראל. מקרה זה חריג שכן הטסת גור חתולים בגיל צעיר כל כך, הרבה מתחת לגיל הטיסה המינימלי, המותר לפי נוהלי המשרד. למותר לציין כי הטסת חתול בגיל כה צעיר מסכנת את בריאותו . על כך נוספת העובדה שהחתול היה סגור בתוך תיק תוך פגיעה מהותית ברווחתו".