זעם בימין על ראשי מערכת הביטחון: "כשלתם. לכו הביתה"

לאחר מכתבם של ראשי מערכת הביטחון, בו האשימו כי התפרעות נערי הגבעות הכפרים הפלשתיניים פוגעת בכוחות צה"ל ומיתה את תשומת ליבם. מנכ"ל ארגון חוננו תוקף: "קורא לממשלה שלא לשתוק לעוול הזה". ארגון תורת לחימה: "מערכת הביטחון נמצאת בשבר ערכי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/23 22:34 ה בתמוז התשפג

זעם בימין על ראשי מערכת הביטחון: "כשלתם. לכו הביתה"
הלוי ורונן בר, בימין תוקפים, צילום: Erik Marmor/Flash90

לאחר מכתבם של הרמטכ"ל, המפכ"ל וראש השב"כ בו טענו כי כוחות הביטחון עוסקים בימים האחרונים במתפרעים יהודיים וכתבו מכתב משותף בו טענו כי "כוחות הביטחון פועלים אל מול אותם פורעים, תוך סיכון חייהם של חיילי צה"ל, שוטרי משטרת ישראל ומשרתי שירות הביטחון הכללי". ארגונים בימין תוקפים בחריפות את המכתב ודורשים מהממשלה להגיב.

מנכ"ל חוננו שמואל (זנגי) מידד הגיב הערב (שבת) להצהרת הבכירים ואומר כי הם הופכים את הקורבנות לתוקפים, וכי צה"ל והמשטרה כשלו בלחימה בטרור הערבי. הוא קורא לחבריו בהנהגת ההתיישבות ובממשלה שלא לשתוק לעוול הזה.

"בשבועות האחרונים מתבצעים בשטחי יהודה ושומרון פיגועים קשים כנגד מתיישבים וחיילים הכוללים פיגועי ירי, מטענים, טרור אבנים, טרור בקת"בים ואירועי הפס"ד המוניים של המוני פורעים ערבים שכל מטרתם - רצח חיילים ומתיישבים" כותב מידד, "לצערנו כוחות צה"ל והמשטרה כושלים מול הטרור ועומדים מנגד" הוא מאשים.

"מוציאים התסכול על יהודים"

"במקום להילחם בטרור, המשטרה וצה"ל מוציאים התסכול על יהודים שלא יכולים להירצח יותר בשקט ומוחים כנגד כך. אני קורא לחברי בהתיישבות ובממשלה, אל תשתקו לעוול הזה, העוול הזה עולה לנו בדמים, המערכת חייבת לתת לחיילים ולמתיישבים ביטחון ולא ההפך. פעלו בכל כוחם למען כך", כתב.

שמואל (זנגי) מידד, מנכ"ל ארגון חוננ

שמואל (זנגי) מידד, מנכ"ל ארגון חוננ צילום: ארגון חוננו

"מערכת הביטחון נמצאת בשבר ערכי וביטחוני חמור"

בארגון תורת לחימה הגיבו למכתב הבכירים ותקפו: "יהודים סופגים בכל שעה עגולה אבנים ובקבוקי תבערה, והרמטכ"ל, ראש השב"כ והמפכ"ל בוחרים "להזדעזע" מפגיעה ברכוש ועבירה על החוק על ידי אזרחים ישראלים (למעט אם הם דרוזים שם בחרו להצטלם) ולכנותה "טרור", כדי להסיט את השיח הציבורי מהמשבר הביטחוני החריף. מדוע פורעי חוק יהודים הם מכנים 'טרור לאומני' וטרוריסטים ערבים הם מכנים 'טרור הבודדים'?"

עוד הוסיפו: "מערכת הביטחון נמצאת בשבר ערכי וביטחוני חמור, אל הוואקום הזה נכנסים אזרחים הנוטלים את החוק לידיים באופן עברייני ופסול מוטב שראשי מערכת הביטחון יעשו חשבון נפש, יתנצלו בפני משפחות החללים והפצועים ויתחילו להילחם באויב במקום לנהל מסעות יח"צ מביכים".

עודד רביבי. חינוך ביתי

עודד רביבי. מנסה להרגיע את הרוחות.צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

ויש מי שמנסה להרגיע את הרוחות

מי שדווקא מנסה להרגיע את הרוחות הוא ראש מועצת אפרת, עודד רביבי שהגיב ואמר: "בעקבות האירועים האחרונים ועל רקע ההודעה החריגה של ראשי מערכת הביטחון אשמח לקדם פגישה של ראשי הרשויות ומנהיגי ציבור עם ראשי מערכת הבטחון." רביבי הוסיף כי "הטרור שמשתולל בשומרון ובבנימין מצד הפלסטינים מחייב תשומת לב מריבית ושילוב ידיים בין ההתיישבות לבין מערכת הביטחון כדי לנצח אותו. כל צעד אחר שאינו שיתוף פעולה, או לקיחת החוק ליידים עלול לפוגע ולאיים על עתיד ההתיישבות".