בהשתתפות מורשע בתמיכה בטרור: כנס בהפרדה מגדרית התקיים בתל אביב

השייח ראאד סאלח, שהורשע בהסתה ותמיכה בטרור, השתתף בתפילה שהתקיימה בתל אביב | האירוע נערך בהפרדה מגדרית למרות ההחלטה של העייריה לאסור אירועים מסוג זה בשטחיה | בעיריית תל אביב בחרו שלא להגיב לפרסום

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 28/06/23 13:49 ט בתמוז התשפג

בהשתתפות מורשע בתמיכה בטרור: כנס בהפרדה מגדרית התקיים בתל אביב
צילום: קובי גדעון/פלאש 90

תפילה נפרדת עם מורשע בטרור בת"א: עיריית תל אביב ידועה בהחלטותיה נגד אירועים עם הפרדה. רק לפני כחודשיים, ביום העצמאות האחרון, פרסמה העירייה מכתב רשמי בו נכתב כי לא תאפשר קיום תפילה במרחב בציבורי בעיר במידה והיא תתקיים בהפרדה בין גברים לנשים. בתוך כך, לרגל יומו הראשון של "חג הקורבן", התקיימה הבוקר (ד') תפילה נפרדת של מאמינים מוסלמים בפארק "מדרון יפו" שבתל אביב בהשתתפותו של מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, השייח ראאד סאלח.

כזכור, השייח סאלח נידון מספר פעמים למאסר על עבירות של התפרעות, הסתה ותמיכה בטרור. הוא שולל את קיומה של מדינת ישראל והתבטא בעבר על רצונו להקים מדינה איסלאמית שבירתה ירושלים. בעקבות ההסתה המתמשכת מצדו של סאלח, ממשלת ישראל השלושים וארבע הכריזה בנובמבר 2015 על הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית כהתאחדות בלתי מותרת והוציאה אותו מחוץ לחוק.

צילום: Edi Israel/Flash 90

"גורמים קיצוניים בתקופה האחרונה מנסים לייצר הפרדה פיזית בניגוד לנהלי העירייה"

כאמור, עיריית תל אביב אוסרת לקיים בשטחיה אירועים של הפרדה מגדרית. ביום העצמאות האחרון פרסמנו כי עיריית תל אביב הודיעה שהיא מאשרת קיום תפילה חגיגית בשדרות רוטשילד, אולם התנתה בכך שלא תתקיים הפרדה מגדרית במהלך התפילה. "לא תתקיים כל הפרדה מגדרית באמצעים פיזיים", הודגש במכתב עם חתימתו המשנה למנכ"ל העירייה, רובי זלוף.

ארכיון

ארכיון צילום: יחצ

נזכיר כי בעקבות הפרסום על החלטה לאסור על הפרדה מגדרית באירועי יום העצמאות, עיריית תל אביב מסרה ל"חדשות כיפה" כי "העירייה חרתה על דגלה את חופש הביטוי והפולחן. עם זאת, המרחב הציבורי שייך לכלל הציבור, ואין מקום להפקיע אותו ולאפשר הפרדה פיזית במרחב הציבורי. נדגיש, כי כל השנים התקיימה תפילה במרחב הציבורי ללא הפרדה פיזית אלא ווֹלונְטָרִית. לצערנו, גורמים קיצוניים בתקופה האחרונה מנסים לייצר הפרדה פיזית בניגוד לנהלי העירייה, האוסרים קיום אירועים בהפרדה במרחב הציבורי".

בעיריית תל אביב בחרו שלא להגיב לפרסום.