ההחלטה החריגה של עיריית תל אביב: בלי מחיצות בתפילת יום העצמאות

עיריית תל אביב פרסמה מכתב רשמי, בו נכתב כי לא תאפשר קיום תפילה במרחב בציבורי בעיר אם תתקיים בהפרדה | מהעירייה נמסר: " גורמים קיצוניים בתקופה האחרונה מנסים לייצר הפרדה פיזית בניגוד לנהלי העירייה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/23 17:53 ב באייר התשפג

ההחלטה החריגה של עיריית תל אביב: בלי מחיצות בתפילת יום העצמאות
זיקוקים בתל אביב, ארכיון, צילום: Miriam Alster/Flash90

תפילה בהפרדה - לא בתל אביב: במסמך רשמי של עיריית תל אביב, הנוגע לשימוש במרחב הציבורי ביום העצמאות, העירייה הודיעה כי היא מאשרת קיום תפילת יום עצמאות חגיגית בשדרות רוטשילד, אולם התנתה בכך שלא תתקיים הפרדה מגדרית במהלך התפילה.

"לא תתקיים כל הפרדה מגדרית באמצעים פיזיים"

לאחר שהוגשה פנייה לעיריית תל אביב, בבקשה לקבלת אישורים לקיום תפילת יום עצמאות חגיגית ואירוע "שרים וזוכרים" בערב יום העצמאות בפינת הרחובות הרצל -רוטשילד בעיר, העירייה שלחה בסוף השבוע שעבר את תגובתה. במסמך ששלחה נכתב כי העירייה מאשרת את האירוע באופן עקרוני, אולם מציבה מספר תנאים לקיומו. לצד האיסור על חסימת הכבישים והצירים ברחוב ודרישה לשמירה על רמת ווליום סבירה, נכתב גם: "לא תתקיים כל הפרדה מגדרית באמצעים פיזיים". המכתב נחתם על ידי המשנה למנכ"ל העירייה, רובי זלוף.

טקסם הדלקת המשואות בשנה שעברה

יום העצמאות בשנה שעברה צילום: פלאש 90. הדס פרוש

"גורמים קיצוניים בתקופה האחרונה מנסים לייצר הפרדה פיזית"

מעיריית תל אביב נמסר לחדשות כיפה כי, "העירייה חרתה על דגלה את חופש הביטוי והפולחן. עם זאת, המרחב הציבורי שייך לכלל הציבור, ואין מקום להפקיע אותו ולאפשר הפרדה פיזית במרחב הציבורי". 

עוד נכתב מטעם העירייה: "נדגיש, כי כל השנים התקיימה תפילה במרחב הציבורי ללא הפרדה פיזית אלא ווֹלונְטָרִית". לדבריהם: "לצערנו, גורמים קיצוניים בתקופה האחרונה מנסים לייצר הפרדה פיזית בניגוד לנהלי העירייה, האוסרים קיום אירועים בהפרדה במרחב הציבורי".

"התפילות יתקיימו ברוב עם ובשמחה גדולה ולפי כללי ההלכה"

מסגן ראש העיר חיים גורן נמסר: "אנו דואגים לכך שהתפילות החגיגיות לכבוד יום העצמאות יתקיימו בתל אביב יפו בדיוק כמו בשנים שעברו, ברוב עם ובשמחה גדולה ולפי כללי ההלכה. מוזמנים ומוזמנות להצטרף אלינו לתפילות הודיה לה' על הניסים שעשה לנו ולאבותינו!"