בג"ץ הציב למדינה חודשיים: למה לא יגויסו נשים לשיריון?

שלושת שופטות בג"ץ הוציאו צו מניעה למדינה בנוגע לשילוב נשים ביחידות לוחמות. המדינה תשיב בתוך חודשיים מדוע נשים לא יוכלו להתגייס לשיריון מתמרן, מחלקות ניוד ומרגמות ומדוע לא יבוצעו התנסויות בשילובן ביחידות מובחרות

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 27/06/23 21:28 ח בתמוז התשפג

בג"ץ הציב למדינה חודשיים: למה לא יגויסו נשים לשיריון?
לוחמות צה"ל, בדיון היום, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בג"ץ דן היום (ג') בנוגע לעתירה נגד משרד הביטחון בנוגע לשילובן של לוחמות בצבא. בתום הדיון הוציאו השופטות חיות, ברון ורונן צו מניעה למדינה ודרשו את תשובת משרד הביטחון עד ל-6.9 בשאלה מדוע לא ישולבו נשים ביחידות קרביות.

שלוש שאלות מרכזיות של שופטות בג"ץ:

1. "מדוע לא תשולבנה נשים, במסגרת התנסות, במחלקת ניוד או מרגמות באחת מחטיבות החי"ר המתמרן, כבר עתה ומבלי להמתין להשלמת ההתנסויות ביחידות 669 ויהל"ם".

שופטות בג"ץ בדיון היום

שופטות בג"ץ בדיון היום צילום: Yonatan Sindel/Flash90

2. "מדוע לא יתאפשר לנשים להתגייס למערך השריון המתמרן, לאור הצלחת תהליך הבחינה ביחס לשיבוץ נשים כלוחמות שריון במשימת הגנת גבולות, ולחלופין, מדוע לא תשולבנה נשים, במסגרת התנסות, במערך השריון המתמרן, כבר עתה?".

3. "מדוע לא תבוצענה התנסויות לשילוב נשים ביחידות מובחרות ומיוחדות המקיימות הליכי מיון, בנוסף ובמקביל להתנסויות ביחידות 669 ויהל"ם, וזאת למעט יחידות שלגביהן כבר הוחלט כי בשל מהות ואופי התפקיד לא ניתן לשלב בהן נשים".

הרבנית נגן, הצטרפה למשיבים

הרבנית נגן, הצטרפה למשיבים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרבנית נגן מתנגת לשילוב נשים כלוחמות

כזכור, למשיבים לעתירה: שר הביטחון, הרמטכ"ל וצה"ל, הצטרפה גם ראש מכינת צהלי, הרבנית מיכל נגן שיצאה נגד שילובן של נשים כלוחמות בצבא. את דרישתה הסבירה בכך שמניסיונה הרב עם גיוס בנות לתפקידים קרביים, נחשפה למחיר הבריאותי והפיזי שמשלמות הבנות שמתגייסות ליחידות הללו. נזכיר כי לנגן ולמכינת "צהלי" חלק משמעותי במהפכת הגיוס של בנות הציבור הדתי לאומי לצה"ל, ובמהלך שנות תפקידה ליוותה מאות מתלמידותיה בגיוסן ליחידות קרביות.