יאיר גולן קרא למרי אזרחי באמצעים בלתי חוקיים - בליכוד דרשו חקירה מיידית

חבר הכנסת לשעבר אמר בריאיון כי הוא קורא למרי אזרחי בלתי אלים ורחב היקף: "נציג התנגדות אזרחית חד משמעית ברורה, ואם נצטרף להגיע למרי רחב היקף ובלתי אלים זה מה שנעשה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/23 13:42 ח בתמוז התשפג

יאיר גולן קרא למרי אזרחי באמצעים בלתי חוקיים - בליכוד דרשו חקירה מיידית
יאיר גולן, עוד אמירה בעייתית, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת לשעבר מטעם מר"צ, אלוף במיל' יאיר גולן, מספק לא פעם אמירות קיצוניות ומעוררות מחלוקת, וידוע בהתנגדותו הנחרצת לממשלת הימין ולרפורמה המשפטית אותה היא מקדמת. בתוך כך, יצא היום (ג') גולן בקריאה חריגה - ליציאה למרי אזרחי בלתי אלים באמצעים בלתי חוקיים.

במהלך ריאיון לאסתי פרז בן עמי בתוכנית בכאן רשת ב', גולן אמר כי: "הממשלה הזו מנסה לחסל את הדמוקרטיה הישראלית. מול הניסיונות האלה נציג התנגדות אזרחית חד משמעית ברורה, ואם נצטרך להגיע למרי רחב היקף ובלתי אלים זה מה שנעשה". 

בליכוד הגיבו: "דברי ההסתה וההמרדה של יאיר גולן מחייבים פתיחה מיידית בחקירה"

עוד אמר גולן: "אני קורא כאן, במסגרת הסביר ובלי לנקוט באלימות, לעשות גם דברים בלתי חוקיים. במאבק על הדמוקרטיה צריך לעשות דברים שהם לא אלימים שנמצאים בשוליים של החוק - אין מנוס אלא לעשות זאת".

מחאה נגד הרפורמה

מחאה נגד הרפורמה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בליכוד הגיבו בחריפות לדבריו של גולן, וקראו לפתיחת חקירה: "דברי ההסתה וההמרדה של יאיר גולן מחייבים פתיחה מיידית בחקירה - עוד היום. מי שמפר את החוק וקורא להפרת החוק חייב לשלם מחיר, אחרת אין משמעות לשלטון החוק", נמסר בהודעה מטעם הליכוד. "אנו דורשים מהיועמ"שית בהרב-מיארה לנקוט יד קשה נגד מפירי החוק והסדר, המסיתים והממרידים, שמבקשים לזרוע פורענות מסוכנת בלב החברה הישראלית".

גם אחרי ניצחון הימין בבחירות: "מרי עממי - זה המענה האזרחי הראוי"

זו אינה הפעם הראשונה בה מספק גולן אמירות קיצוניות כאלה. כבר עם היבחרה של ממשלת הימין הנוכחית, גולן - ח"כ ממר"צ לשעבר, קרא למרי: "פוליטיזציה של צה"ל, חוק יסוד לימוד תורה, רב ראשי דתי לאומי, חוק בן גביר לחיסול המשטרה, ישיבה בחומש, מאות מיליונים לחיזוק הזהות היהודית. פשוט נפלא, וזו רק ההתחלה. מרי עממי - זה המענה האזרחי הראוי, כי גם הבוקר לא נשכח שאנחנו הריבון", הודיע. 

 

לא יגנבו לנו את הבחירות": אלפים בהפגנת התמיכה ברפורמה המשפטית" צילום: חדשות כיפה