פעיל מחאה נגד הרפורמה עוכב לחקירה: עשרות מפגינים מחוץ לתחנת המשטרה

עשרות בני אדם הפגינו מחוץ לתחנת משטרת פתח תקווה לאחר שפעיל מחאה נגד הרפורמה המשפטית עוכב לחקירה בחשד לביצוע פעולה אלימה | הנדון לא נעצר ובסיום חקירתו שוחרר ללא תנאים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/23 21:45 ז בתמוז התשפג

פעיל מחאה נגד הרפורמה עוכב לחקירה: עשרות מפגינים מחוץ לתחנת המשטרה
מחאה נגד הרפורמה , צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

עשרות בני אדם הפגינו הערב (ב') מחוץ לתחנת המשטרה בפתח תקווה בעקבות עיכובו לחקירה של פעיל מחאה נגד הרפורמה המשפטית. על פי המשטרה, הפעיל נעצר בעקבות מידע שהתקבל כי בכוונתו לבצע פעילות אלימה ללא קשר לפעילותו במחאה והוא הגיע מרצונו לתחנה. לאחר שעה של חקירה, הנדון לא נעצר ובסיום חקירתו שוחרר ללא תנאים.

ממחאת המילואימניקים "אחים לנשק" נמסר כי "זו ראשיתה של משטרת המחשבות של בן גביר. הזהרנו מהרגע שהמחאה הכי לא אלימה אי פעם תיתקל בתגובה לא מידתית מצד השר לכישלון לאומי. לא ניתן לו לייצר מסורת של מעצרים מנהליים כלפי אזרחי ישראל שמוחים על עתיד הדמוקרטיה הישראלית".

אחרי חודשים של מחאה: בפרקליטות יש רק תיק אחד על סיכון חיי אדם בחסימות כבישים

על רקע המחאות וחסימות הכבישים ברחבי הארץ ובעיקר במסגרת המחאות נגד הרפורמה המשפטית ובעקבות דרישת תנועת "אם תרצו", "רגבים" וחברי כנסת מסיעות הימין, כינס הבוקר ח"כ שמחה רוטמן דיון מהיר בוועדת חוקה בנושא "מדיניות חסימת הכבישים של משטרת ישראל ואופן יישומה בהפגנות המתקיימות לאחרונה". 

כביש איילון הלילה |

כביש איילון הלילה | צילום: Tomer Neuberg/Flash90

במהלך הדיון חשף נציג הפרקליטות: "עד כה הגיע אלינו מהמשטרה תיק אחד בנוגע לסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה". נציגי המשטרה הוסיפו ואמרו כי במהלך 2023 נעצרו 626 חשודים בנדון מכלל ההפגנות ומתוכם הוגשו 4 כתבי אישום בלבד, "כאשר אין בנתונים אבחנה מאיזו מחאה העצורים.
והוסיף "איילון הוא ציר פינוי חיוני בשעת חירום".


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368